Megjelentek a harmadik Tisza-híd technikai részletei: 471 méter hosszú, 2×2 sávos építmény mentheti meg a szegedi reggeleket
Megjelent a harmadik Tisza-híd tervezéséhez kapcsolódó közbeszerzési eljárás kiírása a Elektronikus Közbeszerzési Rendszer honlapján, a dokumentum rengeteg konkrétumot és technikai specifikációt is tartalmaz, többek között az is kiderül, hogy 471 méter lesz a 2×2 sávos, kerékpár – és gyalogút átvezetéssel épülő híd.
MAJDNEM FÉL KILOMÉTER HOSSZÚ LESZ A HARMADIK TISZA-HÍD
A kiírás tartalmazza a főbb paramétereket:
- A három részből álló új közúti Tisza-híd teljes hossza: 471 m.
- Szegedi oldali feljáró híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 100 m, támaszkiosztása: 2×50,00 m
- Mederhíd: folytatólagos többtámaszú, alsópályás acél ívhíd, öszvér pályalemezzel, az ívtartó csak a középső nyílásban helyezkedik e
hossza: 220 m, támaszkiosztása: 40+140+40 m - Újszegedi oldali híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 145 m, támaszkiosztása: 2×46,00+30,00+23,
00 m.
Mint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. írja, az új közúti Tisza-hidat úgy szükséges megtervezni, hogy a szerkezetileg közös alépítménnyel egy időben kiépíthessék a vasúti hídpilléreket is.
Látványtervek: Speciálterv, Instagram
2X2 SÁVOS LESZ A HÍD, KERÉKPÁR – ÉS GYALOGÚT ÁTVEZETÉSSEL, KÉSŐBB VASÚTI FELÉPÍTMÉNY IS KERÜLHET RÁ
A dokumentumból kiderül, hogy a győztes pályázónak többek meg kell terveznie a meglévő Nagykörút-szakaszok forgalmi felülvizsgálatát a Petőfi Sándor sugárút és a tervezett szegedi hídfő között, de a kiírásban szóba kerül az idő közben enyészeté lett Újszeged vasútállomás átalakítása is, az új körúti szakasznak megfelelően. Mint az NKR oldalán írják, az új 2×2 forgalmi sávos, kerékpárút és gyalogút átvezetéssel épülő közúti Tisza-híd alépítménye alkalmas kell legyen egy távlati vasúti felépítmény fogadására is.
Egy hozzászólás