Szegedi Arcok

Szeged365 olvasói fotóriport, Ausztriából: így szállt le Linzben a Szeged felett átrepült óriásrepülőgép (AN-225)

Ritka égi csoda szemtanúi lehettünk Szegeden, kedd délután ugyanis a fejünk felett húzott el a világ (szó szerint) legnagyobb repülőgépe, a 640 tonnás (!!), 88 méteres fesztávú AN-225 Mrija. A Flightradar24 információi alapján azt is tudni, lehetett, hogy Linzbe tart az ukrán óriás, ma délelőtt a leszállás fotói is meglettek, hála az Ingolstadtban élő, kedden pont az osztrák városban tartózkodó Nagy Lacinak.

Kezdjük a lényeggel: Laci, egy félisten vagy, hálásan köszönjük a képeket!

A makói származású, Ingolstadtban élő Laci két dologért nagyon őszintén tud rajongani:

  • az egyik a 90-es évek zenei világa, éppen ezért nem volt még olyan Deja Vu Fesztivál Szegeden, amin ne lett volna ott,
  • és a különleges repülőgépek, mint írta, gyakran kijár a München-i reptérre, kedden viszont direkt az AN-225 – ös miatt utazott 300 kilométert Ingolstadt-ból. Az infókat általában repülős csoprotokból szerzi, ha különleges vasmadár érkezik valamelyik német vagy osztrák reptérre, általában Laci is feltűnik.

Ilyen volt az AN-225 leszállása Linzben, fennséges és ijesztő egyben, már a képek alapján is hatalmas a gépszörny:

A gép méreteit jellemzi, hogy Laci azt írta, hogy 5 kamion lett tele a rakománnyal, úgy, hogy még mindig volt mit kipakolni az AN-225-ből. A Kijevben gyártott, jelenleg a világ legnagyobb és legnehezebb, légiforgalomban lévő repülőjének a technikai adatai mindent elárulnak:

Általános adatok

  • Személyzet: 6-7 fő
  • Szállítható személyek száma: 70 fő

Méret- és tömegadatok

  • Hossz: 84 m
  • Fesztáv: 88,4 m
  • Szárnyfelület: 905 m²
  • Magasság: 18,1 m
  • Vezérsíkok fesztávja: 32,65 m
  • Tehertér mérete: 4,4×6,4×43 m
  • Legnagyobb felszállótömeg: 640 000 kg
  • Legnagyobb hasznos terhelés: 250 000 kg

Hajtóművek

  • Hajtóművek száma: 6 db
  • Hajtómű típusa: Lotarjov D–18T sugárhajtómű
  • Tolóerő (egyenként): 229,5 kN

Repülési adatok

  • Utazósebesség: 850 km/h
  • Utazómagasság: 9000 m
  • Szolgálati csúcsmagasság: 11 000 m
  • Legnagyobb repülési távolság: 15 400 km
  • Repülési távolság 200 t terheléssel (tehertérben): 4500 km
  • Repülési távolság 150 t terheléssel (tehertérben): 7000 km

KAPASZKODJATOK: BUKARESTBE TART, SZEGEDTŐL NEM MESSZE FOG ELREPÜLNI MA DÉLUTÁN

A gép délben szállt fel Linzben, az alábbi élő videóra is Laci hívta fel a figyelmünket. Ha szeretnéd elcsípni, klassz hírünk van: hamarosan Szeged közelében fog átrepülni, ha szeretnéd követni az útját, kattints IDE és keress rá az ADB 373F járatra.

Ami már tuti:

  • 12.00-kor szállt fel Linzben,
  • és a tervek szerint 14.34-kor kell leszállnia Bukarestben.

A Flightradar24 szerint erre fog repülni hamarosan:

Kicsit zoom-olva jól látszik, hogy a Kiskunfélegyháza – Szegvár – Székkutas vonalon lehet majd elcsípni:

Szóval, Szeged365 flight-spotterek, fotóra fel, ha sikerül elcsípni, az [email protected] várjuk az eredményeket! Köszi a zseniális fotókat Lacinak!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb