Éjszakai, nagysebességű tesztek alá vetik a tram-traineket
Új kerékprofillal tért vissza Szegedre a 001-es tram-train szerelvény, amit éjszaka fognak majd tesztelni a nagyvasúti pályán, hogy 100 km/-s sebességnél mérjék a kilengéseket. Ha nem jön be a budapesti kerékesztergálás, akkor a sínpár lehet a ludas – írja a Hódpress.
Mint korábban beszámoltunk róla, kerékesztergára utalták a Stadler szállította Citylink szerelvényeket, a 001-es vonat múlt hétfőn este indult el Szeged-Rókusról, majd a nyolcvanas tempót jól tartva hamar felért Budapestre. A kerékesztergálás befejeződött, a jármű a hét közepén visszatért Szegedre.
Mint a hódmezővásárhelyi önkormányzat lapja írja, 2021 tavaszán, amikor a 140-es vonalon futtatták meg 100-zal, egy oda és egy vissza útja volt. A Közlekedési Hatóság emberei a vonaton voltak. Most is hasonló vizsgálat vár rá, műszerrel fogják mérni a kilengéseket, az utasokat pedig homokzsákok helyettesítik majd, de ezekre a tesztgyorsításokra kizárólag az éj leple alatt tudnak sort keríteni. Várhatóan több éjszakán keresztül róják majd a Szeged-Rókus – Hódmezővásárhely-Népkert távot. Ha beválik, és sikerrel járnak, a többi jármű esetében a kerékprofil átesztergálása után egyszerűbb lesz a próbamenet.
A probléma feltárása akkor fog sok időt elvinni, ha továbbra is kígyózó mozgást észlelnek 100 km/h-s sebességnél, mert abban az esetben a pályával van valami hiba. A Hódpress arról ír, csakis Algyő környékén produkálja ezt a jármű nagy sebességnél.
2 hozzászólás