Mindenmás

Az éj leple alatt, szinte észrevétlenül, 85 tonnás óriástartályok szelték át az M8-at és a 6-os főutat

A Magyar Közút pénteki közleménye szerint március végén az éj leple alatt, szinte észrevétlenül, egyenként 85 tonnás óriástartályok szelték át az M8-as autópályát és a 6-os főutat. A tartályok folyami hajóval érkeztek Németországból, majd a Magyar Közút szakembergárdájának közreműködésével és többek között rendőri kísérettel, a dunavecsei kikötőből Dunaföldvárra juttatták el azokat a végső állomásukra, egy biofinomítóba.

HÁROM ÉJSZAKA ALATT SZÁLLÍTOTTÁK A CÉLÁLLOMÁSRA A TARTÁLYOKAT

Mint írták, a szakemberek több hónapnyi tervezésének és szervezésének köszönhetően, három éjszaka alatt összesen kilenc darab extrém méretű, egyenként 85 tonnás szerelvényt szállítottak a célállomásra. A Németországból folyami hajón érkező tartályok a szállításukhoz használt speciálisan összeépített szerelvényekkel együtt 32 méter hosszúak, 6,7 méter szélesek és 7,8 méter magasak voltak.

AZ ÚT LEBONYOLÍTÁSA NEM KIS SZERVEZÉST IGÉNYELT

Éjszakánkét 3-3 szerelvény indult útnak a célállomásra, a 14 kilométeres utat első este még 4 óra alatt, a következő estéken már rutinosabban, 2,5 óra alatt tették meg. A hatalmas monstrumokkal nem volt könnyű manőverezni még a tapasztalt szakembereknek sem. A szerelvények az M8-as autópályára menetiránynak megfelelően hajtottak fel, majd teljes útzár mellett, haladási iránnyal szemben közlekedve ellentétesen hajtottak le a 6-os főútra. Ehhez a Magyar Közút közreműködésével betonelemek elmozgatására és 600 méteren tolatásra volt szükség.

A lehajtás után manőverezés következett, mert a lehajtóban lévő körforgalom ívei és a felette átívelő M8-as híd miatt csak úgy tudtak a 6-os főúton Dunaföldvár irányába haladni, hogy a kisapostagi elágazóig a forgalom kizárása mellett további egy kilométert tolattak. A sikeres célbajutáshoz napközben egy útdíjfizető kaput is teljes egészében le kellett bontani, mert nem fértek volna el alatta a szerelvények. Két szerelvény tréler kombinációja 3+4 tengelyes, egy pedig 2+6 tengelyes volt.

Forrás: Magyar Közút

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb