Mindenmás

Az ukrajnai háború és az infláció megteszi hatását – áremelést jelentett be az egyik legnagyobb élelmiszergyártó

A Nestlé, a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalata az idei év első három hónapjában több mint 5%-kal emelte árait. Egész évre nézve további áremelésekre készül a cég – írja az Index, ami azt jelenti, hogy a szegedi boltok polcain is magasabb árat fogunk találni pédául a Purina PetCare, a Nescafé és a KitKat termékeinél.

Mint kiderült, a Nestlé 5,4 százalékos növekedést jelentett a teljes értékesítésben a negyedév során, és egész évre 5 százalékos növekedést vár. A termékeladásaikat annak ellenére növelték, hogy már az első negyedévben komolyan emelték több termékük árát: átlagosan 5 százalékkal voltak drágábbak a Nestlé által forgalmazott élelmiszerek és üdítők.

A HÁBORÚ MIATT TOVÁBBI ÁREMELÉSRE SZÁMÍTHATUNK

Az észak-amerikai fogyasztókat érintette a legsúlyosabban a cég 8,5 százalékos áremelése, Latin-Amerikában volt a második legnagyobb a növekedés, ahol a Nestlé termékek ára 7,7 százalékkal emelkedett. Európában egyelőre csak átlagosan 4,4 százalékkal drágították az árucikkeiket. Pontos becslésekbe nem bocsátkozott a cég a negyedéves jelentésében, de az ukrajnai háború és az ellátási láncok zavarai miatt arra számítanak, hogy további áremelésekre lesz szükség. Mark Schneider vezérigazgató jelezte, hogy további emelések vannak kilátásban. „Felelősségteljes módon emeltük az árakat, és tartós fogyasztói keresletet tapasztaltunk” – mondta a nyilatkozatában. “A költségek továbbra is erőteljesen növekednek, ami az év folyamán további árképzési és ármérséklő intézkedéseket tesz szükségessé” – tette hozzá.

EGY ÉV ALATT 13 SZÁZALÉKKAL NŐTEK AZ ÁRAK HAZÁNKBAN

A fogyasztói árak 2022 márciusában átlagosan 8,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit – közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Mint kiderült, utoljára 2007 júniusában volt ilyen magas az infláció, és az elmúlt egy évben az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1 százalékkal nőttek.

Kapcsolódó cikkek

2 hozzászólás

  1. Visszajelzés: youtube niches
'Fel a tetejéhez' gomb