KözéletMaximalista Régió

A SZETÁV lett az ország legnépszerűbb távhő-szolgáltatója

Elégedettebbek a hazai fogyasztók a távhőszolgáltatókkal, az ágazat a tavaly ősszel végzett felmérés szerint a járványhelyzet ellenére javítani tudott a két évvel korábban elért jó eredményén – mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke kedden, a kutatás részleteit ismertető online konferencián. 560 ezer felhasználói visszajelzést dolgoztak fel, amelyek alapján, a vállalatok közül a legjobb eredményt a SZETÁV Szegedi Távfűtő Kft. érte el, 920 ponttal a társaság másodszor is az élen végzett.

FELHASZNÁLÓK ELÉGEDETTSÉGÉT MÉRTÉK, KILENC TÁVHŐSZOLGÁLTATÓRA FÓKUSZÁLVA – KÖZTÜK A SZETÁV-VAL

Horváth Péter János elmondta: tavaly másodszor készítették el a távhő ágazatban a felhasználói elégedettségi felmérést, ennek keretében kilenc távhőszolgáltató tevékenységét vizsgálták. A cél a felhasználók véleményének és elvárásainak alaposabb megismerése volt, amelynek alapján lehetőség nyílik magasabb színvonalú szolgáltatás nyújtására.

Több mint 560 ezer felhasználói visszajelzést dolgoztak fel, egyebek mellett a távhőszolgáltatás minőségéről, az ellátás folyamatosságáról, a leolvasásról, a mérésről, a költségmegosztásról, a tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, valamint az ügyfélszolgálati és panaszkezelési tevékenység hatékonyságáról – mondta.

Az eredmények ismeretében a szolgáltatók megalapozott döntéseket hozhatnak a fejlesztésekről a műszaki, az értékesítési, a számlázási, az üzemviteli vagy az ügyfélszolgálati területen – emelte ki a MEKH elnöke.

ÚJRA A SZEGEDI TÁVHŐSZOLGÁLTATÓ LETT AZ ELSŐ

A konferencián bemutatott felmérés eredményét egyetlen számban összefoglaló FEF-index 0 és 1000 pont közötti skálán fejezi ki a felhasználói elégedettséget. Az index átlagpontszáma 885 lett tavaly, valamivel magasabb, mint 2019-ben, amikor 879 volt ez az érték. A felmérésben szereplő minden szolgáltató 850 pont feletti eredménnyel végzett. A szolgáltatókat három felméréstípusban minősíthették az ügyfelek. Az alapfelmérés során a kérdezőbiztosok otthonukban keresték fel a felhasználókat, akiket a többi között a távhőszolgáltatás minőségéről, a leolvasásról, a  tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatról, a számlázásról kérdeztek. Az ügyfélszolgálati munkáról a kiegészítő és az azonnali felmérés keretében kérték a válaszadók véleményét.

Az eredmények alapján a vállalatok közül a legjobb eredményt a SZETÁV Szegedi Távfűtő Kft.-t érte el, 920 ponttal a társaság másodszor is az élen végzett.

Legutóbb 2020-ban készült hasonló felmérés, a szegedi cég akkor 926 ponttal húzta be az első helyet, mögötte szorosan a pécsi és debreceni távhőszolgáltató jött:

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb