Pokol a lutoni repülőtéren: megolvadt a kifutópálya, törölték a járatokat és segítség nélkül ragadtak kint a szegediek
A lutoni repülőtér kifutópályája megrongálódott a hatalmas hőség miatt. A reptér közleményben jelezte, hogy kénytelen volt felfüggeszteni a járatokat, mert az extramagas hőmérsékletet követően a kifutópályán egy felületi hibát azonosítottak, ami megolvadt – írta az Index, és mint kiderült, szentesiek és szegediek is kint ragadtak emiatt Angliában. Helyszíni beszámolók szerint nulla információval, szállás és étel nélkül hagyták ott az embereket több órára a lutoni repülőtéren, miközben törölték a járatokat.
“Próbálok szofisztikált lenni. Elmentek a p@ba a semmirekellő hozzáállásotokkal” – írta közösségi oldalán Mészáros László szentesi blogger, aki, mint kiderült, szintén a lutoni reptéren ragadt sok száz másik emberrel együtt. A blogger nem is kicsit fakadt ki a közösségi oldalán a Wizzair vállalatra, hiszen sem tájékoztatást, sem szállást nem kaptak a hosszú várakozási idő ellenére sem az emberek.
NULLA INFÓVAL, SZÁMOS GYEREK ÉS IDŐS EMBER RAGADT KINT
Mészáros László így ír a Facebook oldalán: “18-án a Luton repülőtéren miután törölték az összes járatot ti vagytok az egyetlen cég, aki a vásárlók szájába sz@ik. Mindenki más hotelt, taxit intézett a károsultaknak. Ti a Wizzair-től arra nem vettétek a fáradságot, hogy bármilyen infót adjatok. Hagyjátok étlen, szomjan az embereket, mindezt az állítólagos angol meleg rekord közepén. Az mellékes, hogy 7-kor még felszálltak a gépeitek. Szóval nem lehet arra hivatkozni, hogy megolvadt a kifutópálya. Utána meg mindent töröltök és 0, azaz nulla infó nélkül úgy haza húztok nyugodtan aludni, hogy még a Luton reptéri rendőrség sem találja a munkatársaitok. A következő Wizzair járat vasárnap, azaz 6 nap múlva lesz, amin van szabad hely. Másik cégnél pedig a foglalt 40 font helyett 350 fontért tudnánk helyet foglalni. Szállás nincs 10 kilométeres körzetben, mert a reptéren ragadt több ezer ember elindult oda. Arról nem beszélve hogy egy rakás gyerek és öreg ragadt itt.”
HIRTELEN TÖRÖLTÉK A JÁRATOT, A WIZZAIR EMAILBEN ÉRTESÍTETTE AZ UTASOKAT
A blogger mellett több szegedi is kint ragadt Angliában. Laura olvasónk is megjárta a poklot a fent említett járattal, Budapestre jött volna még hétfőn este. Mint szerkesztőségünknek írta, már az odaúton hallották a rádióban, hogy gáz van a lutoni repülőtéren, megolvadt a kifutópálya, de úgy értesültek, hogy azt megjavították. Amikor odaértek a repülőtérre, még nem írtak ki semmilyen késést, ezért is indultak nyugodt szívvel az ellenőrzőkapuhoz. “Az ellenőrzés után a terminálban, a benti táblán már azt írták, hogy 20:25 helyett 22:30-kor várható a felszállás, de a legtöbb géphez mind ki volt írva a késés vagy a törlés. Ez olyan este 6 körül volt. Ezután egy kicsivel, körülbelül 15 perc elteltével már 00:11 lett az indulás ideje, ekkor még mindenki a terminálban várakozott. Tömve volt, mindenhol feküdtek az emberek, leültek oda, ahol volt egy kicsi szabad hely. Szerencsére ott még viszonylag “jó idő volt”, de a kapukhoz vezető részeken brutális meleg és semmi levegő nem volt” – osztotta meg velünk tapasztalatait Laura, aki ezután hozzátette, hogy este 10 óra lehetett, amikor egy mellette ülő nő, aki szintén a budapesti gépre szállt volna fel szólt, hogy törölték a járatot. “Ha ő nem mondja, szerintem simán ott ülünk még, mert nem lett kiírva sehova, nem mondtak be semmit, csak lekerült a tábláról hirtelen 10 járat. Ekkor értesítette emailben a Wizzair az utasokat, hogy sajnos törölték a járatot.
EGY REPTÉRI ALKALMAZOTT VOLT OTT, AZ SEM TUDOTT SEGÍTENI
Laura azt is elárulta nekünk, hogy azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő annyit írt a Wizzair az emailben, hogy vagy foglalhatnak át jegyet egy másik járatra, vagy visszaadják a vételárat. Olvasónk szerint a probléma ott kezdődött igazán, hogy a link, amit az emailben az átfoglaláshoz küldtek nem működött, és egyetlen egy élő ember nem volt ott, akit meg lehetett volna kérdezni arról, hogy akkor most mi lesz. “Egyedül egy reptéri alkalmazott volt ott, aki szintén nem tudott érdemben segíteni, mondván, hogy a légitársasággal kell beszélni, hívjuk fel őket, illetve mindent online kell intézni. A fizetős ügyfélszolgálaton a várakozási idő ilyenkor 76 perc volt. Amikor nagy nehezen meg tudtam nézni az oldalt, hogy foglaljak jegyet egy másik járatra azt láttam, hogy az összes jegy elkelt, vagy simán nem indult a járat. Legközelebb csak 23-a környékén találtunk induló járatot, azt is horror áron” – írta Laura, aki azt tapasztalta, hogy más légitársaságok intéztek szállást, taxit az utasaiknak, nekik pedig egy épkézláb információval nem tudtak szolgálni, nemhogy ételt vagy italt biztosítani.
HORROR ÁRON LEHET VISSZAJUTNI BUDAPESTRE
Mint Laura tovább írta, neki szerencséje volt, hiszen az édesapja 2 órára lakik Londontól, ezért visszamentek értük a reptérre, illetve lefoglaltak két jegyet a Liverpool-Budapest járatra. “Nyilván azt is horror áron, de nem volt más lehetőség. Reménykedünk, hogy az felszáll” – zárta beszámolóját olvasónk, aki szerint a lutoni repülőtéren ragadt emberek még csak át sem tudnak utazni egy másik repülőtérre, mert a vonatok sem járnak az irtózatos hőség miatt.
2 hozzászólás