Szegedi Arcok

“Nagyon féltem, hogy ez a járat sem fog felszállni” – hazajutott a lutoni repülőtéren ragadt szegedi lány

Egy nap késéssel, igaz horror áron vásárolt repjeggyel, de sikerült hazajutnia a lutoni repülőtéren ragadt szegedi lánynak, a tavasszal a Szeged365 szerkesztőségében gyakornokoskodó Baranyi Laurának. Hozzátartozik az igazsághoz, ő még a szerencsések közé sorolható, hiszen élt kint rokona, aki rögtön a segítségére tudott sietni, mások sokkal rosszabb helyzetben voltak, Laura tudomása szerint értük majdnem három nap után küldött egy járatot a légitársaság. A szegedi lány, most már az otthon nyugalmából és biztonságából mesélte el szerkesztőségünknek hazajutásának embert próbáló történetét.

A KIFUTÓPÁLYA HIBÁJA MIATT KELLETT TÖRÖLNI A JÁRATOKAT

Mint korábban megírtuk, hétfőn a lutoni repülőtér kifutópályája megrongálódott a hatalmas hőség miatt. A reptér közleményben jelezte, hogy kénytelen volt felfüggeszteni a járatokat, mert az extramagas hőmérsékletet követően a kifutópályán egy felületi hibát azonosítottak, ami megolvadt. Mint kiderült, szentesiek és szegediek is kint ragadtak emiatt Angliában, köztük Baranyi Laura is. A Wizzair vállalat utasai nulla információval, szállás és étel nélkül vesztegeltek hosszú órákon át a repülőtéren, miközben sorra törölték a járatokat, még csak át sem tudtak utazni egy másik repülőtérre, mert a vonatok sem jártak az irtózatos hőség miatt.

EGYRE CSAK TOLTÁK AZ INDULÁS IDŐPONTJÁT

Laura is megjárta a poklot a fent említett járattal, aki Budapestre jött volna még hétfőn este. Amikor odaértek a repülőtérre, még nem írtak ki semmilyen késést, ezért is indultak nyugodt szívvel az ellenőrzőkapuhoz. Az ellenőrzés után a terminálban, a benti táblán már azt írták, hogy 20:25 helyett 22:30-kor várható a felszállás, de a legtöbb géphez mind ki volt írva a késés vagy a törlés. Ez olyan este 6 körül volt. Ezután egy kicsivel, körülbelül 15 perc elteltével már 00:11 lett az indulás ideje, ekkor még mindenki a terminálban várakozott.

HIRTELEN ELTŰNT A TÁBLÁRÓL 10 JÁRAT

“A terminál tömve volt, mindenhol feküdtek az emberek, leültek oda, ahol volt egy kicsi szabad hely. Szerencsére ott még viszonylag “jó idő volt”, de a kapukhoz vezető részeken brutális meleg és semmi levegő nem volt” – osztotta meg velünk tapasztalatait Laura, aki ezután hozzátette, hogy este 10 óra lehetett, amikor egy mellette ülő nő, aki szintén a budapesti gépre szállt volna fel szólt, hogy törölték a járatot. “Ha ő nem mondja, szerintem simán ott ülünk még, mert nem lett kiírva sehova, nem mondtak be semmit, csak lekerült a tábláról hirtelen 10 járat. Ekkor értesítette emailben a Wizzair az utasokat, hogy sajnos törölték a járatot.

SENKI NEM TUDOTT INFORMÁCIÓVAL SZOLGÁLNI, SEGÍTENI AZ OTT RAGADT UTASOKNAK

Laura azt is elárulta nekünk, hogy azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő annyit írt a Wizzair az emailben, hogy vagy foglalhatnak át jegyet egy másik járatra, vagy visszaadják a vételárat. A szegedi lány szerint a probléma ott kezdődött igazán, hogy a link, amit az emailben az átfoglaláshoz küldtek nem működött, és egyetlen egy élő ember nem volt ott, akit meg lehetett volna kérdezni arról, hogy akkor most mi lesz. “Egyedül egy reptéri alkalmazott volt ott, aki szintén nem tudott érdemben segíteni, mondván, hogy a légitársasággal kell beszélni, hívjuk fel őket, illetve mindent online kell intézni. Amikor nagy nehezen meg tudtam nézni az oldalt, hogy foglaljak jegyet egy másik járatra azt láttam, hogy az összes jegy elkelt, vagy simán nem indult a járat” – mesélte Laura, aki azt tapasztalta, hogy más légitársaságok intéztek szállást, taxit az utasaiknak, nekik pedig egy épkézláb információval nem tudtak szolgálni, nemhogy ételt vagy italt biztosítani.

KÁRTÉRÍTÉSI IGÉNYÜKET ELUTASÍTOTTA A LÉGITÁRSASÁG

Laura elmondta, neki még szerencséje volt, hiszen az édesapja 2 órára lakik Londontól, ezért visszamentek értük a reptérre, illetve lefoglaltak két jegyet a Liverpool-Budapest járatra. “Nyilván azt is horror áron, de nem volt más lehetőség” – folytatta beszámolóját olvasónk, majd elmesélte, később a Wizzair visszatérítette a repülőjegy árát, de azt is önkényesen úgy döntöttek, hogy kredit formájában utalják, ami annyit jelent, hogy csak náluk, repülőjegy vásárlására használhatják fel a pórul járt utasok. A társaság, ahogy Laura mesélte, kártérítési igényüket elutasította, arra hivatkozva, hogy nem az ő hibájukból adódóan hibásodott meg a kifutó. “Persze, ez ebben az értelemben igaz, de az már nem, hogy emiatt nem tudtak felszállni, mert más légitársaságok járatai ugyanúgy felszálltak, miután a hibát orvosolták” – idézte fel a szegedi lány.

LAURA EGY NAPPAL KÉSŐBB, KEDD ESTE TUDOTT HAZAJÖNNI

Laura végül egy nappal később, kedd este tudott hazajönni a Liverpool-Budapest járattal, ahol az utolsó jegyek egyikére csaptak le, szerencsére sikeresen. “Ott is egy háromórás késéssel indultunk, de legalább felszállt a gép” – tudtuk meg Olvasónktól, akit úgy tájékoztattak, ennél a járatnál a személyzet hiánya okozta a csúszást, ugyanis nem volt elég ember, aki bepakolta volna a gépbe a csomagokat. “Nagyon féltem attól, hogy nem fogunk felszállni, mert ez is úgy kezdődött, mint hétfőn: először eltolták a járat indulásának időpontját, majd a gépen ülve is várakoztattak bennünket legalább egy órát.”

LAURA CSALÁDJA JOGORVOSLATÉRT EGY KÜLSŐ CÉGHEZ FORDULT

Laura elmondta, az ügyben megkerestek egy külső céget, kint Angliában, amely hasonló kártérítési ügyekkel foglalkoznak, hiszen a társaság hiába hivatkozik a természeti kárra, a szabályzatukban az is benne van, hogy a légitársaságnak kötelessége bizonyítani, hogy ők mindent megtettek annak érdekében, hogy ne kerüljön törlésre a járat, ami Laura elmondása szerint nem történt meg. Így az ügy kimenetele jelenleg még folyamatban van.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb