MOL-vezér: Mindenkitől azt kérjük, csak annyit tankoljon, amennyire szüksége van
A címünkben idézett mondat Ratatics Pétertől, a MOL hazai operatív működésért felelős ügyvezető igazgatójától hangzott el, egy Indexnek adott interjú keretein belül. A beszélgetés apropóját az adta, hogy a hétvégén kezdődik a MOL Dunai Finomítójának tervezett karbantartása, ami azt jelenti, hogy leghamarabb szeptemberben indulhat újra a termelés. Okozhat-e ez fennakadásokat a hazai üzemanyag-ellátásban, magyarul lesz-e elég üzemanyag? – tették fel a kérdést a menedzsernek.
LEHETNEK MAJD “ÁTMENETI LEÜRÜLÉSEK” EGYES MOL-KUTAKON
“Mind a nagykereskedelemben eszközölt lépések, mind a Mol-töltőállomásokon alkalmazott ötvenliteres tankolási korlát azt a célt szolgálja, hogy mindenki hozzájusson üzemanyaghoz” – magyarázta Ratatics, aki hozzátette:
Egyes kutakon lehetnek majd átmeneti leürülések.
“Mindenkitől kérjük, hogy csak annyit tankoljon, amennyire tényleg szüksége van, hiszen csak így biztosítható a kellő mennyiség mindenki számára. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten” – értékelte a helyzetet a vállalat operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.
A KÜLFÖLDI BESZÁLLÍTÓK NEM LESZNEK ÉRDEKELTEK A MAGYAR PIAC KISZOLGÁLÁSÁBAN
A Mol feladata az ellátás biztosítása. A menedzser arról beszélt, hogy nem pénzügyi kérdésként, hanem ellátásbiztonsági kérdésként tekintenek az ársapka-szabályozásra. Nyáron a nyaralások és a mezőgazdasági munkák miatt mindig megnő a szezonális üzemanyag-kereslet, akár harminc-negyven százalékkal is magasabb lehet.
“A politikai szándékot értjük, hiszen egy családnak rendkívüli terhet jelentene a nyolcszáz forint körüli piaci üzemanyagár kifizetése. De a piac torzul az ársapkával, és ez hosszú távon nem jó, kiváltképp az egyre gyakoribb visszaélések miatt”
– magyarázta az október 1-ig még biztosan tartó benzinárstop kapcsán. Mint mondta, a magyar piac akkor tud jól működni, ha van benne import.
“Árazási politikánk nem költség-, hanem versenyalapú. A Mol normál esetben a környező országok áraihoz viszonyítva határozza meg az üzemanyagárat, épp azért, hogy senki ne kerüljön monopolhelyzetbe. A meghatározott 480 forintos ár azonban jóval kevesebb, mint a piaci ár” – értékelte a helyzetet Ratatics, majd hozzátette, a külföldi beszállítók ilyen feltételek mellett hosszú távon nem lesznek érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában.
A teljes interjút ITT tudod elolvasni.
Egy hozzászólás