A városmarketing díjátadója katasztrófa volt, a marketing nagyágyúi viszont zseniálisan innovatívak – meghívtak a Marketing Summit Hungary -re
A Marketing Summit Hungary a szakma csúcstalálkozója, minden év szeptemberében kerül megrendezésre. Ez az a konferencia ami bizony felkészíti a marketing szakmát a nem egyszerű jövőre. Zseniális előadások, interaktív kitelepülések mellett volt egy díjátadó ami nem volt a szakma csúcsa. Összességében a rendezvény sok gondolatot adott, inspiráló volt, sok mindent haza is vihettünk magunkban a rendezvényről. Persze amikor a műsorvezető a “haza vihetek” szófordulattal élt 2 órán belül 12x, akkor már elveszítette a marketing erejét. És egy remek hír: Szeged is jelen volt a helyszínen, a Kész Csoport jóvoltából. Vigyázat, ez egy BLOG, tele szubjektív életérzéssel, amit nem félek leírni.
Kezdjük eleinte a negatív dolgokkal. Aki ismer tudja, imádom a szép épületeket, nagyon támogatom, ha egy régi épületet felújítanak, kiváltképpen, ha a megújítás során figyelnek az érték megőrzésére is (az örökségvédelem nem is enged mást), de közben már a fenntarthatóság jegyében több mindent bele is építenek a felújított műtárgyakba. Na a Várkert Bazár gyönyörű, de a csomagolt hosszabbítók, és “az este botorkálunk a sötétben a szökőkutak között” élethelyzet nem tetszett, és nem is volt méltó a helyhez. Minden más gyönyörű, igazán exkluzív.
A Marketing Summit Hungary profi rendezvény volt: a beengedés, a catering remek volt. A nem VIP vendékeknek is felszolgáltak aprósüteményeket, és a Coca- Cola hűtőket is folyamatosan töltötték üdítőkkel, sőt még egy “SWEET CORNER” részen kóstolhattunk is finomságokat. A kávé pedig tökéletes volt. A legizgalmas számomra két interaktív kitelepülés volt: a Loung Group egy interaktív stúdiót épített ki, vagány üvegketrecben, ami elképesztően izgalmas volt. Persze az is lehet, hogy csak a médiás vénám előnyben részesítette, a szokásos élőfal vagy gyönyörű autó kitelepülésekkel szemben.
A másik különleges kitelepülés a KÉSZ CSOPORT standja volt: az építőipari cég által használt anyagokat szólaltatták meg. Mit megszólaltatták, hangszert varázsoltak belőlük, mindezt interaktívan, velünk együtt. A különböző hangokat Te tudtad életre kelteni, majd ezt beapplikálták egy tabletbe, amiből zene született. Különleges látásmód, és ahogyan az előadásában METYKÓ TIBOR (Kész Group) fogalmazott: célja, hogy legyen az építőipar sexy. Izgalmas nézőpont.
Értékes gondolatok és jövőképeket fogalmaztak meg az előadók, Prof. Dr. Piskóti István, egyetemi tanár Marketing és Turizmus Intézet, igazgató, Turizmus és Vendéglátás Tanszék vezetője, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar gondolatébresztő előadást tartott a városmarketing jövőjéről. Sajnos az utána következő díjátadó már inkább egy középiskolai átadóra hasonlított, nem volt
- izgalom
- láng
- fények
és ami a legjobban fájt: a nyertes produkciókat sem mutatták be. És ne felejtsük el, a díjátadók legfontosabb alapszabályát: ha túl sok díjat adsz, túl sok kategóriában, akkor bizony a rangját rombolod szépen lassan, de biztosan az egész Városmarketing Gyémánt Díjnak. Közben azon gondolkodtam vajon Szeged miért nem nevezett…vajon Szegeden az egyetemen nincs jó marketing szakember? Se a Marketing Szövetség tagjai között, sem a zsűriben nem láttam szeretett városomat. Pedig őszinte leszek: remek marketing szakemberek vannak Szegeden az egyetemen és a gazdasági életben is. Nem sorolom fel őket, mert ha végén kihagyok valakit, nehogy sértődés legyen belőle. De tény: van!
Na, de ez már egy másik blog témája, hogy vajon miért érzem én is több szegedi barátommal együtt, hogy egyre több szegmensben Szeged mintha nem is az országhatáron belül lenne. “Dum spiro, spero.” – Giordano Bruno után szabadon.