Amennyiben lesz rá pénz, a MÁV jövőre lebontja a romokban heverő Újszegedi Vasútállomást
Évek óta le kellene már bontani az Újszegedi Vasútállomás egyre romosabb, üresen álló épületét, amely az egykori Orient expressz útvonalán fekszik. A MÁV többször is megígérte, hogy rendezi a területet, de nem történt semmi – tájékoztat a Telex. Mint kiemelték, az elmúlt évtizedekben elsorvadt Újszeged vonatközlekede, a végállomás már csak napi két vonatpárt fogad és indít napközben. A rossz időpontok miatt se munkába, se iskolába nem lehet bejárni a vonatokkal Szegedre, holott Makóról százával is jöhetnének az utasok.
Elhagyatott, romos épület, omladozó tető, bedeszkázott ablakok és ajtók – utóbb feltörve –, és több A4-es papírlap, ami arra figyelmeztet, hogy az épület veszélyes hely – a Telex tudósítása szerint így néz ki 2022 októberében az Újszegedi Vasútállomás. A mellette lévő, tíz éve bezárt kocsma már kétszer is leégett, másodjára a tető, tavaly novemberben. A 160 ezres lakosú városban a három közül a legkisebb forgalmú újszegedi vasútállomás és a környéke már évek óta ilyen rossz állapotban van. A MÁV ígérete szerint most már lebontják az épületet, de még mindig nem történt semmi.
JÖVŐRE LEBONTJÁK, HA LESZ RÁ PÉNZ
A Telex kérdéseire a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága azt válaszolta, hogy jövőre, ha lesz rá pénz, lebontják az állomást. Ebből éppen az nem derült ki, hogy mikor bontják le, de azt a másodszori kérdésre sem közölték: „Ahogy válaszunkban jeleztük, az épület bontása jövő évben, forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”
A Telex megkérdezte Szeged önkormányzatát is, mit tudnak az állomás ügyéről. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester szerint régóta nem egyeztettek, így nincs érvényes megállapodás a MÁV és a város között arról, mi lesz az állomással. A MÁV területén az önkormányzat nem intézkedhet, tehát meg kell várniuk, hogy a vasúttársaság lépjen.
A HÍRES ORIENT EXPRESSZ IS ERRE JÁRT
A lap azt is írja, hogy az újszegedi vasútállomás a híres Orient expressz luxusjárat – amelynek fénykora 1889 és 1914 közé esik – útvonalának része volt. A Párizs–Bécs felől érkező járat útiránya kettévált Budapestnél, onnan Isztambul és Bukarest felé is lehetett utazni, és az utóbbi irányába haladó, illetve a Romániából Párizsba járó expressz Szegednél kelt át a Tisza felett, az 1858-ban megépült vasúti hídon.
NAPONTA 20-30 UTAS FORDUL MEG ITT
Ezen a vasútvonalon néhány évtizede sűrűbb volt a közlekedés, mint most, de az elmúlt évek során többször is ritkítottak, még a koronavírusra hivatkozva is: a két járatot átmenetileg egyre csökkentették. A táv is rövidült, egykor Békéscsabára is el lehetett jutni átszállás nélkül az Újszegedről induló vonattal, de ma már nem. Viszont a Telexnek küldött MÁV-válaszlevél szerint építettek esőbeállót, és kerékpártároló támasztékot. Azt is írták, hogy manapság naponta összesen 20-30 utas fordul meg Újszegeden a négy vonatnál, de menetrendi változásokat nem terveznek.
ENGEDÉLYEZTÉK A TRAM-TRAIN KOCSIK KÖZLEKEDÉSÉT A VONALON
Ennek fényében meglepő, hogy nemrég a Szeged és Makó közötti vonalon a tram-train kocsik közlekedését is engedélyezték. Az nem derült ki pontosan, hogyan képzelték el az új tram-train járatokat Újszeged és Makó között, és nem világos, hogy ebből mikor lehet valóság. Az viszont biztos, hogy vasúti híd hiányában semmiféle vonat nem tud átmenni Újszegedről a szegedi oldalra, tehát a szegedi villamospályára nem tudna átlépni a tram-train.
2 hozzászólás