Személycserék jöhetnek a MÁV és a Volán élén is, Lázár János befolyása már erre a területre is kiterjed
A nagy közlekedési vállalatok vezetéséig érhetnek a kabinet átalakításának és a kormányzati erőviszonyok átrendeződésének hatásai – értesült a Népszava. A portál forrásai nem tartják kizártnak, hogy a MÁV és a Volán élén is személycserék lehetnek a nagy kormányzati átalakítások következtében.
Mint emlékeztetnek, Pafféri Zoltán kinevezését a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatói pozíciójára éppen Vitézy Dávid távozó közlekedési államtitkár jelentette be idén nyáron. Pafférit és az általa alig egy hónappal később a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatójává kinevezett Kruchina Vincét egyaránt Gulyás Gergely kancelláriaminiszter embereként emlegetik. Mindez nem túl jó ajánlólevél Lázár János építési és beruházási miniszternél, akinek befolyása már erre a területre is kiterjed, miután a kabinet újratervezése nyomán hozzá került a közlekedés felügyelete.
TARLÓS ISTVÁN IS TÁVOZOTT
Lázár előretöréséről nem csak a frissen szerzett terület árulkodik, ezt erősítik az elmúlt napok lemondásai is. Miután Orbán Viktor kormányfő elfogadta Palkovics László lemondását – egyúttal felszámolta a Technológiai és Ipari Minisztériumot –, Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár is jelezte, „véget értek” feladatai. Palkovics és Vitézy távozása után kiderült, hogy Tarlós István is feladott egy pozíciót.
KONFLIKTUS LÁZÁR ÉS TARLÓS KÖZÖTT
A Telex információját megerősítve Tarlós azt mondta: lemond a MÁV igazgatósági tagságáról. Miközben alig néhány hete nevezték ki újra erre a posztra. Tarlós a hírportálnak családi okokkal indokolta lemondását, és állította, döntése nincs összefüggésben a kormányzati átalakításokkal vagy azzal, hogy Lázár Jánoshoz kerül a közlekedési ágazat. Lépése azonban aligha független az építésügyi miniszter térnyerésétől. Konfliktusuk lassan tíz éves múltra tekint vissza, ütésváltásaik azután sem szelídültek, hogy távoztak korábbi miniszteri, főpolgármesteri posztjaikról. Lázár tavaly kijelentette: „Budapestet a kormány fejlesztette és nem Tarlós István, ezt mindenki tudja”. A lap szerint Vitézy is a fővárosi munkássága miatt kerülhetett Lázár célkeresztjébe. A miniszterként visszatérő politikus elő lépései egyikével söpörte el a Vitézy vezette Budapest Fejlesztési Központot (BFK). Ez utóbbi is arra utalhat, hogy Lázár szabad kezet kapott terveihez, amelyeket sosem titkolt: új irányt szab az állami fejlesztéseknek, Budapest helyett a vidéket kívánja előtérbe helyezni.