Korszerű telepen végzik a tram-train járművek karbantartását – a bázist nettó 3,3 milliárd forintért építették meg Szegeden
Befejeződött a Szeged-Hódmezővásárhely közötti városi-, elővárosi tram-train rendszer megvalósítása, a “Szeged járműtelep építése” elnevezésű projekt. A NIF Zrt. beruházásban zajló fejlesztésről Rozsy Gábor, a vállalat vasútfejlesztési igazgató-helyettese tartott prezentációt – közölte a vállalat szerkesztőségünkkel.
Mint kiemelték, Szeged-Rendező pályaudvaron egy komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) épült a NIF Zrt. beruházásában. A pályaudvaron, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen 8 jármű tárolására és karbantartására alkalmas közel 3000 négyzetméter alapterületű csarnok épült, mely három fő részből áll.
DARUVAL SZERELTÉK FEL A CSARNOKOT
A közleményben kitértek arra is, hogy megépült egy teljes hosszában daruval felszerelt karbantartó csarnok 80 vm hosszúságú emelővágánnyal és két javítóvágánnyal, egy eszterga csarnok, a hozzá kapcsolódó kétszintes épületrésszel, valamint egy kiszolgáló épületrész, mely a segédműhelyeknek és az egyéb tárolóknak ad otthont, illetve itt kellett kialakítani a személyzet és a járművezetők pihenő- valamint szociális helységeit is. Ez többek között egy 38 fős férfi öltözőt és egy 12 fős női öltözőt, valamint az étkezőket jelenti. Mindezek mellett a csarnok megközelítésére és megkerülésére több mint 1500 vm hosszban új vágányok és kitérő kapcsolatok épültek.
A TELJES KARBANTARTÁS EGY HELYEN VÉGEZHETŐ EL
Feladat volt továbbá a járművek javításához és karbantartáshoz korszerű szerszámok, berendezések, diagnosztikai eszközök biztosítása is. Megtörtént a járműtelep külső közműveinek kiépítése a járműtelepig, illetve a járműtelepen belüli közművek kiépítése is. A területen található közművek kiváltása, védelembe helyezése is vállalkozói feladat volt. A beruházás révén a teljes járműkarbantartási tevékenység egy helyen végezhető el. Egy helyről történik az irányítás és az anyagellátás, így növekszik a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitás-kihasználása is.
A vasútvillamosok 2022 tavaszán kötöztek át az új épületbe. A projekt zárására 2022 év végén kerül sor. A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában európai uniós és hazai forrás felhasználásával zajlott.
2 hozzászólás