Mindenmás

Még, hogy válság: 1,5 milliós notebook is gazdára talált az idei Black Friday-on – befutottak az Euronics és az eMAG adatai

Meglódultak az eladások, forgalmi rekordok dőltek meg a Black Friday hétvégéjén Magyarországon. Az Euronics és az eMAG adatai szerint is kimagasló eladási számokat értek el. A legnagyobb slágertermékek a kisebb-nagyobb elektronikai eszközök, öblítők és más fogyóeszközök voltak, de rendkívül sokan vették meg a karácsonyi ajándéknak szánt játékokat, vagy szereztek be új laptopot is – írta meg az Index.

80 EZER TERMÉK TALÁLT GAZDÁRA AZ EURONICS ÜZLETEIBEN AZ IDEI BLACK FRIDAY ALATT

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday-akciók lehetőségeivel is. “Az idei Black Friday-időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára az Euronics üzleteiben, ami 54 százalékkal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél” – nyilatkozta a vállalat.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök az Euronics üzleteiben: 

  • a kézi porszívók, 
  • okostelefonok, 
  • air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál. 
  • A top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55–58 col közötti televíziók is. 

ÚJ FORGALMI CSÚCSOT ÉRT EL AZ EMAG

Az eMAG Black Friday-kampánya is új forgalmi csúcsot ért el. “A Black Friday során több mint 166 ezer vásárló több mint 375 ezer termékre adott le rendelést 10,5 milliárd forint összértékben, ami új forgalmi csúcsnak számít a cégnél” – mondták el.

A fekete pénteki termékek nagyjából harminc százalékát a kampányhoz csatlakozó Marketplace-kereskedőpartnerek kínálatából rendelték meg az ügyfelek – ismertette közleményében az eMAG. A reggel és napközben érkező fekete pénteki vásárlók átlagosan közel 3 terméket tettek a kosarukba, míg az esti és éjjeli látogatók jellemzően egy-egy akciós terméket vettek meg, így a végleges forgalmi adatok alapján egy ügyfél átlagosan 2,3 darab árucikket rendelt. Az online bankkártyás fizetések aránya idén több mint 45 százalék volt a tavalyi 39 százalékhoz képest.

A CSONGRÁD-CSANÁD MEGYEI VÁSÁRLÓK A RENDELÉSEK ÁTLAGOS ÉRTÉKÉT TEKINTVE A HARMADIK HELYRE KERÜLTEK

A rendelések átlagos értéke idén a Hajdú-Bihar megyei (88 284 forint) és Pest megyei (79 481 forint) vásárlók esetében volt a két legmagasabb, a harmadik helyre pedig a Csongrád – Csanád megyei vásárlók kerültek 78 821 forintos átlaggal. A teljes országra vonatkozó fekete pénteki átlagos kosárérték idén 74 971 forint volt.

A LEGDRÁGÁBB MEGRENDELT TERMÉKEK KÖZÖTT VOLT APPLE NOTEBOOK, APPLE ASZTALI MUNKAÁLLOMÁS ÉS OLED-TÉVÉ, SŐT EGY TELJES LAKÁS FŰTÉSÉRE ALKALMAS KAZÁN IS

Kiderült az is, hogy melyek voltak a 2022-es Black Friday legdrágább megrendelt termékei. Az eMAG adatai szerint egy különlegesen jó felszereltségű Apple MacBook Pro notebook volt, mely 1 599 990 forintos kedvezményes áron talált gazdára, de egymillió forint felett rendeltek még Apple asztali munkaállomást, 195 centiméteres képátlójú OLED-tévéket és egy nagyvállalati nyomtatót is. A rezsicsökkentés jegyében egy fekete pénteki vásárló pedig egy teljes lakás fűtésére alkalmas, szilárd tüzelésű kazánt rendelt akciós áron, egy kicsivel több mint egymillió forint értékben.

EKKORA ÖSSZEGEKET KÖLTÖTTEK A VÁSÁRLÓK A KÜLÖNBÖZŐ TERMÉKEKRE

Az eMAG adatai szerint egy átlagos fekete pénteki vásárló:

  • bruttó 170 ezer forint körüli árú tévét választott,
  • laptopra pedig 123 ezer forintot költött.
  • A tableteket 120 ezer forint körüli átlagáron rendelték,
  • a mobiltelefonok eladási átlagára pedig 181 ezer forint volt.
  • játékot közel 20 ezer forintért rendeltek a Black Friday-en, a húsz legnépszerűbb termék mindegyike a LEGO-szettek közül került ki.
  • A hűtőszekrények átlagos eladási ára 152 ezer forint körül mozgott,
  • a mosó- és szárítógépeké pedig majdnem elérte a 168 ezer forintot.
  • A napi háztartási cikkek közül egyértelműen a nagy kiszerelésű, akciós öblítő volt a legnépszerűbb,
  • amelyet a mosogatógép-kapszula és a vécépapír követett – ezekre a termékekre egy tipikus ügyfél 13 ezer forintot költött.
  • Kávéra, teára, illetve alkoholos és alkoholmentes italokra 5-6 ezer forint körüli összeget fordítottak.
  • Érdekesség, hogy míg kutya- és macskaeledelre közel 12 ezer forintot szántak a vásárlók, akciós árú tartós élelmiszerre nagyjából feleennyit költöttek az eMAG fekete péntekén.

Forrás: index.hu

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb