Közélet

Áll a bál: vizsgálja a Médiahatóság a Magyar Telekom szerződésmódosítását a 0 forintos díjcsomagok kivezetése kapcsán

Egy új, uniós szabályozás miatt a magyar távközlési piacon is eltörlik a mobilszolgáltatók kínálatában fellelhető nullás díjszabású („zero rate”) opciókat, legkésőbb március 31-ig valamennyi magyar operátornak ki kell vezetnie ezeket. A Magyar Telekom viszont ezzel kapcsolatban hibázott, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egy keddi közleményében azt írta, tudomásukra jutott, hogy a úgy tájékoztatták az előfizetőket a nullás díjszabású ajánlatok kivezetéséről, hogy az ismertetőkből hiányzott a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemek nagy része.

Mint kiderült, mindezek mellett az előfizetőket megillető jogokról sem szólt, ezért az NMHH vizsgálatot indított az ügyben – írták. Egyúttal felhívták az előfizetők figyelmét arra is, hogy felmondhatnak a számukra hátrányos, egyoldalú szerződésmódosítás esetén, és hogy megéri összehasonlítani a piaci ajánlatokat.

MEGSZŰNIK AZ INGYENES FACEBOOK?

Az NMHH hozzátette: az utóbbi időben több olyan jellegű hír jelent meg, amely szerint a változtatások hatására „megszűnik a Facebook ingyenessége”. Mint írták, ez félrevezető: a valóság az, hogy magáért a tartalomért fizetendő díjat a nullás díjszabás kivezetése nem érinti, vagyis, ha eddig fizetni kellett érte (például a zenei streamingszolgáltatóknál ez a jellemző) akkor ezután is kell, ha pedig nem, akkor a kivezetés sem változtat ezen. Viszont az előfizetők a nullás díjszabás kivezetését követően tapasztalni fogják, hogy a korábban nullás díjszabás alá eső tartalmak a továbbiakban csökkenteni fogják felhasználható adatkeretüket. Ezáltal megnövekedhet a havi adatigényük, amelyet nagyobb adatcsomag választásával, másik díjcsomagra áttéréssel vagy akár szolgáltatóváltással orvosolhatnak. A nagyobb adatforgalom tehát nem feltétlenül jelent többletköltséget, érdemes a szolgáltatók ajánlatait körültekintően megvizsgálni – írta az NMHH.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb