Közélet

Lázár János minisztériuma szerint nem a tram-train miatt koptak el idő előtt a sínek Szegeden

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

Intenzívebb sínkopást a vasútvillamosok össztömegük miatt nem okoznak – állítja az Építési és Közlekedési Minisztérium abban a válaszlevelében, amivel Vadai Ágnes országgyűlési képviselő kérdésére felelt. A DK-s politikus arra volt kíváncsi, hogy ha nem a tram-trainek nagyobb tömege okozza a villamossínek idő előtti elkopását Szegeden, akkor pontosan mi? Városunkban ugyanis 155 millió forintot kénytelenek fordítani az idő előtt elkopott villamossínek cseréjére.

Mint korábban megírtuk, február elején döntöttek a pénzügyi bizottság ülésén arról, hogy fel kell újítani az önkormányzati tulajdonú vasúti pálya és hálózati elemeken a legjobban kopó egyes kanyaríveket és kereszteződéseket Szegeden, amire 155 millió forintot költenek. Az előterjesztésben az állt, hogy a kopást részben a tram-train vasúti kocsijai okozták, részben pedig a keresztirányú forgalom nagyobb igénybevétel miatt alakultak ki.

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423

INTENZÍVEBB SÍNKOPÁST A VASÚTVILLAMOSOK NEM OKOZNAK

A témával kapcsolatban március elején Vadai Ágnes országgyűlési képviselő kezdett el érdeklődni, írásbeli kérdést tett fel Lázár János építési és közlekedési miniszternek, melyben arra volt kíváncsi, mi okozhatja a villamospálya kopását a csongrádi megyeszékhelyen, ahol 155 milliót kell költeni a sínek cseréjére – szúrta ki a Hódpress. A válaszig egészen keddig kellett várni, Csepreghy Nándor miniszterhelyettes azt írta: „a vasútvillamos járatok Szegeden a Szegedi Közlekedési Társaság által üzemeltett pályahálózaton közlekednek, amin a legutolsó rekonstrukció 2011-ben történt.”

A kormánytisztviselő ugyanakkor elismerte: „kétségtelen, hogy a vasútvillamos járművek magasabb össztömegűek, mint a közúti villamos járművek, ezzel együtt azonban hagyományos forgóvázas kivitelűek, kerékátmérőjük pedig kisebb, ami csökkenti a pályára gyakorolt hatásukat. Intenzívebb sínkopást tehát a vasútvillamosok össztömegük miatt nem okoznak. Egy évtizednyi üzem után a fent említett pályahálózat ívei elkoptak, azonban megnyugtathatom a Képviselő Asszonyt, hogy ezen ívek szükséges rekonstrukcióját az SZKT el fogja végezni” – áll a válaszlevélben.

- Hirdetés -6800ddcaefbe0f8cb4cc1679
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb