Vitézy Dávid: a makói vasútvonalban is van potenciál, viszont ezt új, szegedi Tisza-híd nélkül legfeljebb lélegeztetőgéppel lehetne életben tartani
Vitézy Dávid szerint a makói vasútvonalban is van potenciál, viszont ezt új, szegedi Tisza-híd nélkül legfeljebb lélegeztetőgéppel lehetne életben tartani – mondta az egykori közlekedési államtitkár egy a 444.hu-nak adott interjújában.
Vitézy azt is hozzátette, hogy egyébként szégyen, hogy a lebombázott Tisza-híd helyén egy vasúti vágányok nélküli híd tervezése zajlik.
KÉTSZER KÉT SÁVBAN ÖNTIK MAJD AZ AUTÓSFORGALMAT SZEGED BELVÁROSÁRA
A téma egyébként onnan merült fel, hogy a nyáron bezárt mellékvonalak egy részénél már a vonathelyettesítő buszok egy részét is megszüntette a MÁV, és azt kérdezték Vitézytől, hogy melyik vonalnál látja a legnagyobb esélyt arra, hogy valaha visszaálljon a vonatközlekedés. Így vélekedett: “nehéz esélyt latolgatni, mert végig abban reménykedtem, hogy lesz akkora ellenerő, ami rábírja a rossz döntés megváltoztatására a kormányt, vagy magát Lázár Jánost. Ilyen azonban a decemberi menetrendváltással sem történt. A legnyilvánvalóbb döntés a komlói vonal újranyitása lenne, ott egyértelműen lassabb opció a busz. Tiszaújváros a másik ilyen vonal, ami ráadásul villamosított is. Amíg ez a kettő nem áll vissza, addig a többiről szó sem fog esni. Pedig a somogyszobi és a makói vonalakban is van potenciál. Utóbbit viszont új, szegedi Tisza-híd nélkül legfeljebb lélegeztetőgéppel lehetne életben tartani. Egyébként szégyen, hogy a lebombázott Tisza-híd helyén egy vasúti vágányok nélküli híd tervezése zajlik, ami majd kétszer két sávban önti Szeged belvárosára az autóforgalmat” – nyilatkozta Vitézy Dávid.
30 ÉVES PROBLÉMA OLDÓDOTT MEG
Vitézy szerint egyébként a vármegye- és országbérletek bevezetését jó döntésnek tartja, szerinte ez megoldott egy 30 éves problémát. “A MÁV és a Volán járataira korábban nem létezett közös bérlet. Ha valaki úgy ingázik, hogy buszt és vonatot is használ, ma már egy bérlettel is meg tudja ezt tenni. Ez mindenképpen előrelépés. A bérletek bevezetésének módjával nem értek egyet, az olcsó bérletek miatt kieső bevételek nem lettek teljes körűen kompenzálva, ez a vasút működéséből érezhetően hiányzik, ezt leszámítva a lépés összességében pozitív” – emelte ki.