Még egy ok, amiért érdemes Szegedre hozni a BYD gyárat
Többek között a francia kormány szigorításainak köszönhetően is eshetett Szegedre a választás a BYD részéről. Egy héttel a BYD bejelentése előtt léptek életbe az általuk hozott kínai autógyártásra vonatkozó módosítások, mely Szegedet győztes pozícióba helyezte.
Korábbi cikkünkben már szó esett róla, hogy a BYD hivatalosan is bejelentette Szegedre hozza első európai gyárát, és azóta újabb okok láttak napvilágot, ami a döntésük mellett szól. Azon kívül, hogy lokalizáció szempontjából logikus döntésről beszélünk, politikai oka is van a helyszínválasztásnak – tudtuk meg a G7.hu oldalról.
“…a francia kormány pont egy héttel a BYD bejelentése előtt közölte, hogy szigorítja az elektromos autók lakossági vásárlását támogató program szabályait: a programból kizárták a Kínában gyártott kocsikat, és a jövőben csak az európai, illetve az európai környezetvédelmi előírásoknak megfelelő országokból származó autókra adnak állami pénzt” – írja a lap.
NEM ELÉG A ZÖLD AUTÓ, A GYÁRTSA IS LEGYEN ZÖLD
A szigorítás lényege és egyben egyik hivatalos indoklása, hogy az elektromos autóknak akkor van valódi környezetvédelmi hatása, ha a gyártásuk is zöldül.
Ez különösen annak fényében érdekes, hogy a francia kormány az uniós szabályokat is igyekszik hasonló irányba tolni, és a kínai autók elleni kereskedelmi korlátozások bevezetése mellett is kardoskodik.
A francia protekcionizmus mögött nincs jelen a teljes Európai Unió. Sőt! A német autóipar határozottan az ellenségeskedés ellen van. Ezekből kiindulva kérdés, hogy mikor lehet, egyáltalán lehet-e valódi hatása a francia szigorításoknak Európa szinten, az viszont biztos, hogy ezzel a lépéssel elestek attól, ami Szegednek a jövőt jelenti.