Smart Szeged

Szegedi BYD-gyár: szabadkereskedelem, olcsóbb munkaerő és alacsonyabb energiaköltségek – ezért választhatták a kínaiak Magyarországot

A CNN-nek nyilatkozó európai autóipari elemző szerint a szegedi üzemmel a BYD szabadkereskedelmi hozzáféréshez jut – nemcsak a hosszú ideje Kína kereskedelmi partnerének számító Magyarországhoz, hanem az Európai Unió többi tagországához is. Matthias Schmidt elmondta, a döntő faktor az lehetett, hogy nálunk olcsóbb a munkaerő és alacsonyabbak az energiaköltségek olyan autós nagyhatalmakhoz képest, mint Franciaország vagy Németország.

A CNN szerint a BYD nem véletlenül választotta Magyarországot: azzal, hogy a kínai elektromosautó-gyártó nálunk nyitott új üzemet, könnyen megkerülheti a magas vámokat és csökkenthetik a geopolitikai feszültségeket. A cikk emlékeztet: az ázsiai cég már az 1998-as rotterdami leányvállalatának megalapítása óta fokozatosan építi nemzetközi jelenlétét, így nem új keletű a globális terjeszkedése.

SZEGEDEN ÉS INDONÉZIÁBAN, VALAMINT MEXIKÓBAN LESZ BYD GYÁR

A héten a BYD teherhajója 7 ezer elektromos járművel a fedélzetén elindult Európa felé Kínából, ráadásul nemcsak Magyarországon, Indonéziában, de Mexikóban is új üzemet húz fel. A lépés meglehetősen fajsúlyos a globális piacon, hiszen ezzel a BYD megelőzheti a Teslát, amely 2023-ig egyértelműen a világ vezető elektromosautó-gyártója volt. Ennek a stratégiának a kulcsa Magyarország és Mexikó, amelyeket az európai és észak-amerikai piacok kapujának tekintek a kínai óriásnál.

A BYD decemberben jelentette be, hogy Szegeden hozza létre első európai gyárát, amelyet a magyar kormány az ország egyik legjelentősebb beruházásaként üdvözölt.

OLCSÓ MUNKAERŐ ÉS ALACSONY ENERGIAKÖLTSÉGEK

A CNN-nek nyilatkozó Matthias Schmidt, a Schmidt Automotive Research céget vezető európai autóipari elemzője szerint a szegedi létesítménnyel a BYD szabadkereskedelmi hozzáféréshez jut, és nemcsak a hosszú ideje Kína kereskedelmi partnerének számító Magyarországhoz, hanem az Európai Unió többi tagországához is. Schmidt kiemelte: a döntő faktor mégis az lehetett, hogy nálunk olcsóbb a munkaerő és alacsonyabbak az energiaköltségek olyan autós nagyhatalmakhoz képest, mint Franciaország vagy Németország. Az írás kitér arra is, hogy a BYD elkerülheti az importált autókra kivetett 10, továbbá a folyamatban lévő uniós vizsgálatok utáni esetleges további vámokat, bár a szakértő úgy véli, a kínai elektromosautó-gyártó ennek ellenére is el tudja majd kerülni, hogy többet kelljen fizetnie – írja a VG.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb