Smart Szeged

Befutott a járműflotta első tagja Szegedre: hamarosan új önjáró trolibuszok állnak üzembe

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

A cseh SOR Libchavy s. r. o. négy, a felsővezeték-hálózattól függetlenül 50 kilométer megtételére képes önjáró trolibusza áll forgalomba néhány héten belül Szegeden – közölte szerdán Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. A trolikat egyébként a kormányzati Zöld Busz Program keretében ítéltek oda a Tisza-parti városnak.

Az első járművet bemutató sajtótájékoztatót szerda reggel tartották, itt Nagy Sándor azt mondta, hogy az önkormányzat a fenntartható közlekedés támogatását tekinti egyik legfontosabb céljának, ezért valósulnak meg a kerékpározást segítő fejlesztések és ezért igyekeznek magas színvonalú szolgáltatást nyújtani a közösségi közlekedésben. Ennek érdekében az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaságnál folyamatosan korszerűsítik a járműflottát – közölte az alpolgármester.

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423

TROLIREKONSTRUKCIÓS PROGRAM INDUL

Az önkormányzat tavaly 24 millió forintot biztosított az SZKT egy Skoda-Ikarus trolibuszának felújítására, ez a jármű hamarosan forgalomba állhat. Idén pedig hároméves trolirekonstrukciós program indult, évente 300 millió forintos költségvetéssel – tudatta Nagy Sándor. Az alpolgármester közölte, az önkormányzat pályázott a szén-dioxid-kvótakereskedelemből származó forrásból létrehozott Zöld Busz Programban négy önjáró trolibusz vásárlására. A cseh SOR Libchavy s. r. o. járműveinek árából 577 millió forintot fedez így költségvetési támogatás, melyet 232 millió forint önkormányzati önrész egészít ki.

- Hirdetés -68076635efbe0f8cb4ceb13a

PRÓBAÜZEM JÖN

Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezetője elmondta, az első trolibuszt kedden szállították le, és a következő járművek néhány héten belül megérkeznek Szegedre. A trolikra felszerelik az utastájékoztatást és a fedélzeti bankkártyás jegyautomatát, majd a próbaüzem után vihetnek utasokat. A becslések szerint a járművekkel hasznos élettartamuk alatt 47 millió forint üzemanyagköltség és 23 millió forint fenntartási költség takarítható meg, és évente mintegy 25 tonna szén-dioxid-kibocsátás kerülhető el – közölte a szakember. A teljes hosszában alacsony padlós SOR TNS 12 trolibuszok energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkeznek. A 12 méter hosszú, háromajtós, légkondicionált járművön 34 ülőhely és 43 állóhely található.

Forrás: MTI

- Hirdetés -6800ddcaefbe0f8cb4cc1679
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b- Hirdetés -68076651efbe0f8cb4ceb14f

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb