Smart Szeged

Befutott a járműflotta első tagja Szegedre: hamarosan új önjáró trolibuszok állnak üzembe

A cseh SOR Libchavy s. r. o. négy, a felsővezeték-hálózattól függetlenül 50 kilométer megtételére képes önjáró trolibusza áll forgalomba néhány héten belül Szegeden – közölte szerdán Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. A trolikat egyébként a kormányzati Zöld Busz Program keretében ítéltek oda a Tisza-parti városnak.

Az első járművet bemutató sajtótájékoztatót szerda reggel tartották, itt Nagy Sándor azt mondta, hogy az önkormányzat a fenntartható közlekedés támogatását tekinti egyik legfontosabb céljának, ezért valósulnak meg a kerékpározást segítő fejlesztések és ezért igyekeznek magas színvonalú szolgáltatást nyújtani a közösségi közlekedésben. Ennek érdekében az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaságnál folyamatosan korszerűsítik a járműflottát – közölte az alpolgármester.

TROLIREKONSTRUKCIÓS PROGRAM INDUL

Az önkormányzat tavaly 24 millió forintot biztosított az SZKT egy Skoda-Ikarus trolibuszának felújítására, ez a jármű hamarosan forgalomba állhat. Idén pedig hároméves trolirekonstrukciós program indult, évente 300 millió forintos költségvetéssel – tudatta Nagy Sándor. Az alpolgármester közölte, az önkormányzat pályázott a szén-dioxid-kvótakereskedelemből származó forrásból létrehozott Zöld Busz Programban négy önjáró trolibusz vásárlására. A cseh SOR Libchavy s. r. o. járműveinek árából 577 millió forintot fedez így költségvetési támogatás, melyet 232 millió forint önkormányzati önrész egészít ki.

PRÓBAÜZEM JÖN

Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezetője elmondta, az első trolibuszt kedden szállították le, és a következő járművek néhány héten belül megérkeznek Szegedre. A trolikra felszerelik az utastájékoztatást és a fedélzeti bankkártyás jegyautomatát, majd a próbaüzem után vihetnek utasokat. A becslések szerint a járművekkel hasznos élettartamuk alatt 47 millió forint üzemanyagköltség és 23 millió forint fenntartási költség takarítható meg, és évente mintegy 25 tonna szén-dioxid-kibocsátás kerülhető el – közölte a szakember. A teljes hosszában alacsony padlós SOR TNS 12 trolibuszok energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkeznek. A 12 méter hosszú, háromajtós, légkondicionált járművön 34 ülőhely és 43 állóhely található.

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb