Mihálffy Béla szerint a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházása zajlik városunkban, 2025-ben gördülhet le az első Szegeden gyártott BYD autó a futószalagról
A BYD elektromosautó-gyártó letelepedéséről, és a migrációs helyzetről beszélt Mihálffy Béla, országgyűlési képviselő, aki a Magyar Nemzetnek adott interjút a napokban. Itt kihangsúlyozta, a kormánnyal közösen azon dolgoznak, hogy a beruházásnak Szegeden és a Homokhátságban élők mind nyertesei legyenek.
A térség KDNP-s országgyűlési képviselője kiemelte, hogy várhatóan 2025-ben gördül le az első autó a gyár futószalagjáról. Arra a kérdésre, hogy miért Szegedet választotta a kínai gyártó azt mondta, hogy a BYD döntését több hónapon át tartó előkészítő munkálatok előzték meg, Kínában és Szegeden egyaránt.
NAGY LEHETŐSÉGET LÁTTAK SZEGEDBEN
“Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel még a nyár folyamán kint jártam Kínában, és lenyűgöző volt az a technológiai fejlettség, amit ott láttam. A beruházók nagy lehetőséget láttak Szeged elhelyezkedésében, mind logisztikai, mind pedig ellátási szempontból. A döntésben kulcsszerepet játszott a Szegedi Tudományegyetem, amely jelentős tudást biztosít. Az egyetem a régió tudományos, kutatási és technológiai központja, ahol évről évre kiváló szakembereket képeznek ki. Ők a BYD gyárában munkához is juthatnak. Meghatározó szempont volt a befektetőknek az is, hogy a Szegedi Tudományegyetem több felsőoktatási intézettel szoros kapcsolatot ápol, többek között kínai egyetemekkel is” – hangsúlyozta a lapnak Mihálffy Béla.
A képviselő szerint jelenleg a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházása zajlik Szegeden, ami több milliárd eurós beruházás és több ezres nagyságrendű új munkahelyet teremt.
JÖVŐRE INDUL A GYÁRTÁS
“A kormánnyal közösen azon dolgozunk, hogy a beruházásnak Szegeden és a Homokhátságban élők mind nyertesei legyenek. Mindez tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, erősíti a hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig hazánk szerepét is a globális elektromosautó-ipari átállásban” – emelte ki, majd hozzátette, hogy jelenleg még a régészeti feltárás zajlik a helyszínen, ám az első két csarnokra már megvan az alapozási engedély, így hamarosan elkezdődhet az építkezés. A gyártás jövőre fog megindulni, és várhatóan 2025-ben legördül az első Magyarországon gyártott BYD autó a futószalagról.
PÁRTPOLITIKAI ÉRDEKEKEN EMELKEDTEK FELÜL
“Van egy mítosz a szegedi balliberális oldalon, hogy a kormány nem támogatja a várost, ám az utóbbi időben számos ügyben meg tudtuk mutatni, hogy a kormány a szegediek pártján áll. Ennek a csúcsa a BYD-beruházás, ami nem valósulhatott volna meg akkor, ha a kormány nem támogatja a szegedieket” – véli Mihálffy Béla, aki arra kérdésre válaszolt, hogy minek köszönhető az, hogy a pártpolitikai érdekeken felülemelkedve sikerült megegyezni a beruházásról?
A MIGRÁCIÓRÓL IS SZÓ ESETT
Az interjú során természetesen a migrációs helyzetről is szó esett. Mihálffy Béla kiemelte, hogy a választókerület a déli határ mellett húzódik, és három település is közvetlenül a határnál fekszik: Röszke, Mórahalom és Ásotthalom. Ezeken túl még öt település van a határ tizenöt kilométeres körzetében.
“Az itt élők mindennap tapasztalják az illegális migráció jelentette negatív hatásokat. A migráció rendkívül összetett problémát jelent. A településeken, a földeken és az erdőkben áthaladó migránsok milliós károkat okoznak a természetben, valamint a terményekben. Mindenen keresztültaposnak, még a fóliaházakat is szétvágják. A masírozó migránsok megfélemlítik a települések főleg idős lakóit. Ezért hozták létre a települések a mezőőri szolgálatot, amivel a rendőrség, valamint a határőri szolgálatok munkáját is segíteni lehet. A migráció mellett a másik jelentős problémát az embercsempészek okozzák, akik helyismeret nélkül, életveszélyesen közlekedve, nemegyszer halálos balesetet okozva szállítják a határon átjutó migránsokat” – véli a képviselő.
A teljes interjút ITT tudod leolvasni.