Szeged fejlődik: az új átrakóterminállal csökken a városban a kamionos forgalom, de a BYD építésében is kulcsfontosságú lesz
Már működik az új szegedi intermodális átrakóterminál, amelyet az egykori kiskundorozsmai átrakó területén alakítottak ki. A beruházás majdnem egymilliárd forintba került, viszont csökkenti a kamionforgalmat a lakott övezetekben és a BYD építésében is fontos szerepet kap majd.
A TERMINÁL AZ INTERMODÁLIS ÁTRAKÁSRA FÓKUSZÁL, A BYD ÉPÍTÉSÉHEZ IS SZÁLLÍTANAK MAJD ÉPÍTŐANYAGOT
A terminál elsősorban az intermodális átrakásra fókuszál, főként a dél-alföldi régióból, valamint a Szerbia és Románia felől érkező közúti áruforgalmat terelnék vasútra, amivel csökkentik a nyugat felé haladó kamionforgalmat. Daruzható és nem daruzható félpótkocsikat, valamint konténereket tudnak vasúti kocsikra rakni, mobil emelőberendezéssel. Ezen felül ömlesztett árut – elsősorban építőanyagot – is rakodnak és szállítanak ki kamionokkal a környéken zajló építkezésekhez. A közeli ipari parkban épül fel a német Rheinmetall és a kínai BYD gyára is, ahol elektromos és a hidrogénüzemű járművek számára gyártanak majd alkatrészeket, illetve a kínai e-autómárka első európai üzeme lesz.
ÚJJÁÉPÍTETTÉK A RAKODÓTERÜLET BURKOLATÁT, KAMERA-ÉS RENDSZÁM-FELISMERŐ RENDSZERT ÉPÍTETTEK KI
A közlemény szerint a fejlesztés részeként újjáépítették a rakodóterület burkolatát, kamera- és rendszám-felismerő rendszert építettek ki, felújították a kereskedelmi irodát, új szervizutat nyitottak a lakott övezetek elkerülése érdekében. A terminál beruházója az önkormányzattal és a Magyar Közúttal együttműködve egy külön bekötőutat épített, így a kamionok rövidebb úton és a lakott területet elkerülve jutnak el az ipari parkhoz. Egy konténer- és pótkocsiemelő már dolgozik a terminálon, és rövidesen újabb emelő- és rakodógépek érkeznek. A terminál egyszerre több mint 1200 szabványkonténer (TEU) egységet képes kezelni- írja az MTI.hu.
JÚLIUSTÓL HETI RENDSZERESSÉGGEL KONTÉNER-IRÁNYVONATOKAT KEZELNEK MAJD
Kovács Attila, a terminál ügyvezető igazgatója kifejtette, jelenleg heti három vonat ömlesztett áru kirakása folyik, de júniustól egyedi kocsicsoportos konténereket is várnak, majd júliustól heti rendszerességgel konténer-irányvonatokat kezelnek. Hozzátette: a terminált az igények figyelembevételével fejlesztik tovább. Bíró Koppány Ajtony, az MLSZKSZ főtitkára hangsúlyozta, a környezetbarát intermodális fuvarozás egyre nagyobb szeletet tud kihasítani az áruszállításból, ehhez azonban sürgősen fejleszteni kell a vasúti infrastruktúrát.