Közélet

Tram-trainnel Makótól Szegedig? Az újraválasztott polgármester azt ígérte, hogy a várost 5 éven belül bekötik a vasútvillamos-hálózatba

Újraválasztották Makó polgármesterének Farkas Éva Erzsébetet, aki az eskütétele után megígérte a helyeiknek, hogy a következő 5 évben a várost bekötik a tram-train hálózatba, de lesz Makón uszoda és most már tényleg elkészül az autópályát és a Kiszombort összekötő elkerülő út is.

Farkas Éva Erzsébet a megkezdett munkát szeretné folytatni, ,,mert hisszük, hogy Makó és a makóiak még többet érdemelnek” és a rengeteg lehetőség áll a város előtt, hogy fejlett modern település legyen. Szerinte, Makó megújuló fejlődési pályára állt, ami minden családnak biztonságot jelent, ezen kell tovább haladniuk.

JOBB KÖZLEKEDÉST SZERETNÉNEK

A polgármester beszámolója szerint még jobb közlekedést terveznek a városon kívül és belül:

  • megépítik a kiszombori határátkelő és az M43-as autópályával összekötő elkerülő utat;
  • továbbra is folytatódnak a járdafelújítások,
  • bekapcsolják Makót a tram-train hálózatba, ennek előkészítését megkezdték.

Tovább ismertette, hogy újraépítik a csapadékvíz-hálózatot, a közvilágítás teljes korszerűsítése megtörténik 2027-ig és újabb kamerákat helyeznek ki – számolt be róla a Makói Csípős.

2,7 MILLIÁRDOT KAPTAK AZ ELŐKÉSZÍTÉSRE

Visszatérve a tram-trainre, még 2020-ban jelent meg az egyik Magyar Közlönyben, hogy négy és félmilliárd forintot különít el a kormány a Szeged-Makó közötti elővárosi vasúti közlekedés és a Hatvan-Füzesabony közötti vonal fejlesztésére, ám nem nagyon történt semmi az ügyben. Vagyis de, 2023-ban, száznegyven év után megszűnt a vasúti személyszállítás Makón. Viszont, márciusban ismét téma lett a Makó-Szeged között tram-train. Mint kiderült, a kormányhatározat 2,7 milliárd forintot irányoz elő a Szeged-Makó közötti elővárosi vasúti beruházás előkészítésére.

KELLENE HOZZÁ A HARMADIK HÍD

Tehát, elővárosi vasúthálózat alakulhat ki a megyeszékhely és Makó között. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány még 2015-ben, melyben az áll, hogy az 1-es villamos vonalát meghosszabítanák, így a nagyállomástól kezdődően Makóig húzódna egy elővárosi vasútvonal. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása Makón, ám ehhez kellene a harmadik Tisza-híd is! Viszont, megkezdik a Szeged és Temesvár közötti vasútvonal építésének előkészületeit, így akár összekapcsolódhat a két projekt is.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb