Dől a pénz Szegedre: BYD-tól 12 milliárd, ma megtudtuk, a kormánytól még 2 milliárd jön! (fotók)
Kedves a kormányhoz Botka László? A BYD támogatása után a kormány is milliárdokkal segíti Szeged fejlődését. Most éppen a Belvárosi híd felújítására utalnak 2 milliárdot – megindult a város aranykora?
Szeged városa az elmúlt időszakban látványosan jó viszonyt ápol mind a kormánnyal, mind a nagyobb nemzetközi beruházókkal, mint például a BYD. Ez a harmónia most kézzel fogható eredményeket hoz, hiszen a kínai autógyártó óriás 12 milliárd forintot biztosított a város számára, amit infrastrukturális fejlesztésekre és kapcsolódó beruházásokra fordíthatnak. Ehhez jön hozzá Lázár János miniszter bejelentése, miszerint a kormány további 2 milliárdot utal még idén a Belvárosi híd régóta várt felújítására.
Úgy tűnik, hogy Botka László, Szeged polgármestere megtalálta a közös hangot a kormánnyal, hiszen az elmúlt időszakban több olyan fejlesztési projekt kapott zöld lámpát, amely jelentős kormányzati támogatást igényelt. A város számára kiemelkedően fontos beruházások, mint a Belvárosi híd rekonstrukciója, vagy a BYD gyár építése, nemcsak a város fejlődését gyorsítják fel, hanem új munkahelyeket és modern infrastruktúrát is teremtenek.
A BYD 12 milliárdja és a kormány újabb támogatása együtt olyan lendületet adhat a városnak, amelyre az elmúlt évtizedekben nem volt példa. Szeged gazdasági és infrastrukturális fejlesztései révén a város tovább erősítheti pozícióját a régió meghatározó központjaként, és a Szeged365 Family is büszkén figyelheti, hogyan válik a Tisza-parti település egyre élhetőbbé és modernebbé. Érdekes, nincs ellenállás a gyárral szemben a városban, legalábbis Botka László ezt nyilatkozta ma.
A városvezetés és a kormány közötti együttműködés egyáltalán nem új keletű: Szeged korábban is profitált a központi forrásokból, de a mostani összegek minden korábbi várakozást felülmúlnak. A BYD által biztosított 12 milliárd forint nagy részével a város szabadon gazdálkodhat. A kormánytól érkező 2 milliárdos támogatás a közlekedési infrastruktúrát célozza meg, bár azt még nem tudni mit csinálnak ennyi pénzzel a hídon. Ez a kettős támogatás azt mutatja, hogy a városvezetés sikeresen egyensúlyozik a helyi és nemzetközi érdekek között. Reméljük minél hamarabb az is kiderül pontosan mikor, hova mennyi megy, reméljük szegedi vállalkozók lesznek a kivitelezők és így a helyi gazdaságot erősíti ez a sok pénz.
A Belvárosi híd rekonstrukciója kapcsán érdekesség, hogy az eredeti szerkezetét 1948-ban állították helyre a II. világháború után, de azóta nem történt rajta jelentős felújítás. Most végre lehetőség nyílik arra, hogy ez a történelmi jelentőségű híd modern, 21. századi közlekedési igényekhez igazodó formát kapjon.