Egy asztalnál Lázár János és Botka László! Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé fog kerülni, gigaberuházásokat jelentettek be (frissítve)
Lázár János építési és közlekedési miniszter a magyar kormány képviseletében ma ellátogatott Szegedre, ahol Botka László polgármesterrel, és a város vezetésével tárgyat a folyamatban lévő és tervezett helyi gazdaságfejlesztési beruházásokról. A megbeszélés után a sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a BYD miatt gigantikus vasúti fejlesztések jönnek a szegedi vonalon, illetve az is kiderült, hogy Magyarország és Kína megállapodott, így 100 milliárdos nagyságrendű beruházás lesz Röszkénél.
A sajtótájékoztatón kiderült, a tervezett vasúti beruházás a Kiskunfélegyháza és Szeged, valamint a Kiskunfélegyháza és Cegléd közötti vasútvonalat érinti majd.
KÍNAI HITELBŐL FOGJÁK FEJLESZTENI A RÖSZKE-HORGOS HATÁRÁTKELŐHELYET
Azt, hogy gigaberuházással teszik a Röszke-Horgos autópálya-határátkelőhelyet Európa legmodernebb, leggyorsabb és legkulturáltabb határátkelőjévé már tegnap Orbán Viktor is bejelentette, erre erősítettek ma rá Szegeden. Az is kiderült, hogy kínai hitelből fogják megvalósítani a gigaberuházást.
A BYD IS SZÓBA KERÜLT
A BYD szegedi gyárával kapcsolatban Lázár János azt mondta, hogy a szegedi víz- és szennyvízkezelés nincs veszélyben a városban. Tízezer ember fog itt dolgozni, ezért a közlekedés-fejlesztését tervezik a városunkban és a régióban: a MÁV, a Volán és Szeged közösen fogja kidolgozni a terveket. Az építési és közlekedési miniszter arra is kitért, hogy az érkező munkások a BYD gyárának kiépítése alatt a nekik kialakított konténervárosban fognak lakni, ugyanakkor azt is kiemelte, hogy a szegedi önkormányzatnak új lakóövezeteket kell kialakítania. Kötöttek egy megállapodást is Szegeddel, ugyanis városunk lesz az építtető, de együtt dolgoznak a kormánnyal.
FRISSÍTVE: LÁZÁR SZERINT GYORSABBAN ÉPÜL A GYÁR, MINT VÁRTÁK
A BYD gyárának megépítésével Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter, aki hozzátette, hogy az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. Az is kiderült, hogy a gyárban 2025 második felében készülnek el az első járművek, addigra
- megépülnek az üzem autópálya és közúti csatlakozásai,
- elkezdődik a vasúti pálya korszerűsítése,
- a vasúti terminál kialakítása,
- folyamatosan bővítik a termeléshez szükséges ivóvíz- és szennyvízkapacitást.
Hozzátette: magyar-szerb-kínai együttműködéssel Röszkén pedig a schengeni térség legnagyobb közúti, vasúti és teherforgalmi átkelőjét építik fel.