Szeged 60 millióért sajátítaná ki a BYD-nak az egyik volt tehenészetet, a bank szerint ez legalább 400 milliót ér
Nem tárgyal a tulajdonossal sem a szegedi önkormányzat, sem az általa megbízott ügyvédi iroda – ezt állította az Átlátszónak ifj. Ollé György. A Szegedfish Kft. jogi képviselője azt mutatta be, hogy a 14 hektáros területük a hitelező bank szerint is legalább 400 milliót ér, de Szeged alig 60 milliót adna érte, ezzel pedig kisemmizik őket.
A lap szerint a szegedi önkormányzat most az egykori Állami Gazdaság tehenészetét sajátítja ki, ami a haltermelő Szegedfish Kft. tulajdona. A cég szerint a város olyan alacsony árat fizetne nekik, amiből még az a hitel sem jönne ki, amit erre a területre évekkel korábban bejegyeztek.
400 MILLIÓS HITEL VAN A FÖLDÖN
A cég ügyvédje arról beszélt a lapnak egy videóban, hogy
- a 14 hektáros területért kevesebb mint 60 millió forintot fizetne nekik a város,
- közérdekre hivatkoznak a kisajátításnál, de nekik a mai napig nem mondták meg, mi ez a közérdek,
- többször próbáltak az önkormányzattal egyezkedni, de nem hallgatták meg őket,
- a területet több bank is felbecsülte, mert oda jelzálogot jegyeztek be, ami többszöröse a kisajátítási értéknek.
A földhivatali bejegyzés szerint 402 millió forintos hitel van a földön, vagyis a bank szerint legalább ennyit ér a terület. A BYD-nak feltették a kérdést, hogy mindenhol kisajátítással jutnak-e területhez, és hogy Szegeden miért választották ezt az utat, és miért nem a tulajdonosokkal tárgyaltak? A cég a földvásárlásokkal kapcsolatban azt írta, hogy „a BYD piaci alapon, a szegedi önkormányzattól vásárolta meg a területet a beruházásához. Szeged többségében adás-vételi szerződéssel, részben pedig kisajátítás keretében vásárolta meg az ingatlanokat, szintén minden esetben piaci alapú, szakértői értékbecslés alapján”.
A Szegedfish Kft. jogi képviselője szerint nem derült ki a kisajátítási eljárás anyagából, hogy mire használnák ezt a területet. Érdeklődtünk az önkormányzatnál a témában, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Nem ez az első ilyen ügy a BYD körül, korábban a gazdák sem voltak megelégedve: