Kiderült, melyek voltak az ország legproblémásabb vasútvonalai 2024-ben, felkerült a listára Szeged–Békéscsaba vonal is
Megjelent a HVG éves toplistája, ismét rangsorolták a tavalyi legproblémásabb MÁV-vonalakat. E szerint ismét a legrosszabb teljesítményt a Budapest–Záhony vasútvonal nyújtotta. Mindezek mellett a győri vonal a felújítása ellenére is meglepően rossz eredményt produkált, és visszakerült a listára a Szeged-Békéscsaba vonal is. A jelentésből az is kiderült, hogy a legtöbbet késő vonat egy március végén Budapestről Zürichbe tartó EuroNight volt.
A HVG idén is elkészítette a listát a 2024-es vasúti problémákról. A hibalistát a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján rakták össze:
- 1 hibapontot osztottak ki az egy órán belüli késésekért,
- 2 pontot ért, ha egy óránál nagyobb késések voltak egy hiba miatt,
- minden további óra pedig 1–1 pontot ért,
- fél pont járt, ha csak egy vonat késett vagy egy vonatpár maradt ki.
Az olyan hibákat, amelyekről nem a MÁV tehetett, nem vették figyelembe, vagyis ha mondjuk autó hajtott egy vonat elé, avagy ha külföldön késett a nemzetközi vonat. Két kivétel volt ez alól: ha például télen a hó, nyáron pedig a meleg miatt volt gond, akkor járt a hibapont, hiszen nem volna szabad, hogy az ilyen időjárás extrémnek számítson.
A BUDAPEST-ZÁHONY VONAL TELJESÍTETT A LEGROSSZABBUL
Számításaik szerint a Budapest–Záhony vasútvonal ismét a legrosszabb teljesítményt nyújtotta a MÁV hálózatán, bár a hibapontok száma némileg csökkent az előző évhez képest. A vonal 251 hibapontot kapott, ami ugyan 9-cel kevesebb, mint egy évvel korábban, de még mindig messze a legrosszabb. A második helyen a győri vonal végzett, ami azért meglepő, mert nemrég fejeződött be a felújítása. Ám a munkálatok ellenére a hibapontok száma 230-ra nőtt az előző évi 180-ról.
FELKERÜLT A SZEGED-BÉKÉSCSABA VONAL
A MÁV tavalyi teljesítménye összességében 2924,5 hibapontot kapott a Mávinform adatai alapján, ami 120 ponttal több, mint az előző évben. Az előző évi toplistához képest két vonal is kiesett: a Nagyatád–Somogyszob vonal, amelyet Lázár János bezáratott, illetve a Budapest–Lajosmizse vonal, amely ugyanannyi hibapontot gyűjtött, mint egy éve, de ez csak a 12. helyre volt elég. Helyüket a Budapest–Esztergom és a Szeged–Békéscsaba vonal vette át.
KILENC ÉS FÉL ÓRA A KELETIBŐL AUSZTRIÁIG
A jelentésből az is kiderül, hogy a legtöbbet késő vonat egy március végén Budapestről Zürichbe tartó EuroNight volt. A vonat 20:40-kor indult a Keleti pályaudvarról, ám még Magyarországon letört az áramszedője, ami több mint kétórás késést okozott, illetve fél órára megbénította a térség vasúti forgalmát. Az osztrák vasút csak hajnalban engedte be az országba, így az utasok kénytelenek voltak a győri éjszakát élvezni, mielőtt hajnal 3-kor továbbindulhattak volna Hegyeshalomig. Végül reggel 6-kor, az ausztriai munkák végeztével folytathatták az útjukat, így a Keletiből kilenc és fél óra alatt ért a vonat Ausztriába.