Játszódélutánt szervez nagycsoportos óvodásoknak a szegedi Karolina Iskola – nemcsak a leendő tanítókat ismerhetjük meg, hanem az iskola miliőjét is
Különleges játszódélutánt szervez a kisgyermekes családoknak 2025. február 4-én délután a szegedi Karolina Iskola: a nagycsoportos óvodások játékos formában ismerkedhetnek meg az iskola világával, és egy mozgásra épülő foglalkozáson is részt vehetnek.
„Az iskolaválasztás minden kisgyermekes család számára fontos pillanat, amit hosszas töprengés, mérlegelés előz meg. Azt szokták mondani, hogy nem iskolát, hanem tanítót kell választani. A Karolinában úgy gondoljuk, hogy a kettőt nem lehet elválasztani egymástól – éppen ezért évek óta megnyitjuk a kapukat az óvodások és szüleik előtt. Játszódélutánokat tartunk, így a családok nemcsak a leendő tanítókat ismerhetik meg, hanem az iskola miliőjét is” – mondja Tombáczné Kovács Mária, a szegedi Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium igazgatóhelyettese.
NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOKAT VÁRNAK FEBRUÁR ELEJÉN
Az iskola 2025. február 4-én 17 órától a tanév utolsó játszódélutánjára hívja a nagycsoportos óvodásokat és szüleiket, akik két különleges foglalkozáson vehetnek részt. A +MOZGATO a játékra, a mozgásra és különleges sporteszközökre épül, míg a Játsszunk iskolásat! az iskolakezdés előtt álló gyerekek érzéseire fókuszál. „Tapasztalatból tudjuk, hogy ebben az időszakban a gyerekek és szülők egyaránt tele van kérdésekkel, elképzelésekkel, sőt olykor félelmekkel is. Azért, hogy örömteli legyen ez a várakozás, játékos iskolaváró foglalkozásra hívjuk a családokat, méghozzá tantermi környezetbe” – magyarázza az igazgatóhelyettes, hozzátéve: a programokra az iskola oldalán lehet regisztrálni.
FEBRUÁR VÉGÉÉIG LEHET JELENTKEZNI A KAROLINÁBA
Az általános iskolák április első felében tartják majd a beiratkozást, ám az egyházi, magán- és alapítványi intézményekbe ennél korábban kell jelentkezni – a Karolina Iskola 2025. február 21-ig várja a jelentkezéseket a szeptemberben induló 1. évfolyamba.
„A Karolinában azt valljuk, hogy fontos a jó teljesítmény, de az ember a test, a lélek és a szellem összessége – és nem egyenlő a teljesítményével. A társas kapcsolatok, a közösségben, akár a nagyobb diákokkal együtt megélt tapasztalatok, a művészeti nevelés, a közös ünnepek, az önreflexiós készség folyamatos fejlesztése mind segítenek kibontakoztatni a gyerekek személyiségének egészét, és növelik az érzelmi intelligenciájukat. Úgy gondoljuk, hogy ez legalább olyan fontos, mint a tanulmányi eredmény” – mondja Mezeyné Szatmári Tímea igazgató az iskola nevelési elveiről.