Mennie kell a japánakácoknak: fakivágással kezdődött a Gogol utca felújítása Szegeden
“Mától kezdődnek a munkálatok a Gogol utcában, a Jósika utca és a nagykörút közötti szakaszon” – emlékeztetett Botka László a közösségi oldalán, ami azt jelenti, hogy ma elkezdték kivágni a japánakácokat az utcában.
“A tervek a lakossági fórumokon elhangzottak figyelembevételével készültek el, a közkedvelt Gutenberg utca mintájára. Ennek köszönhetően a Gogol utca az eddiginél sokkal szebb, zöldebb és élhetőbb lesz, biztonságosabban és kényelmesebben tudnak majd erre haladni az itt lakók és a közlekedők” – tette hozzá a polgármester.
VISSZAÁLLÍTANÁK AZ ÁRNYAS JELLEGET
Mint megírtuk, 700 millió forintból újítják fel a Gogol utcát Szegeden. A fák kivágásával indult meg a munka ma reggel, amire az önkormányzat tájékoztatása szerint azért van szükség, mivel a fák jelentős károkat okoztak a járdában. Nagy Sándor, alpolgármester korábban azt írta a beruházásról, hogy “az önkormányzat szándéka, hogy megújuljon az utca zöldje, az eredeti, de a japán akácok pusztulása miatt már nem érvényesülő, árnyas jelleget szeretnénk visszaállítani, ahogy az egész Belváros megújítása ebben a szellemben zajlik, folyamatosan növelve a zöldfelületet” – emelte ki, majd hozzátette, hogy a tervezőknek figyelemmel kellett lenniük a klímaváltozásra, ennek megfelelően választottak növényeket, és ehhez igazodva tervezték meg a csapadékelvezetést. A helyszínre ezer négyzetméternyi zöldterületet terveznek, és 117 új fát ültetnek majd.
SPECIÁLIS GYŰJTŐKBE KERÜL A LECSURGÓ VÍZ
A csapadékelvezetésről azt írta, hogy a tetőkről lecsurgó víz speciális gyűjtőkbe kerül, ahonnan a talajba szivároghat majd a csapadékvíz. “Hétfőtől fakivágással kezdődik az első ütem, fontos, hogy a munkálatok biztonsága érdekében a forgalomkorlátozásokra mindenki figyeljen. A második ütem a közbeszerzés lezárultával, várhatóan júliusban következik” – emlékeztetett.
A tervek szerint a Gogol utca egyirányú marad az ellenirányú kerékpáros forgalom biztosításával.
- Az úttesten váltott oldalon parkolósávot alakítanak ki,
- a két méter széles járda klinkertéglás burkolatot kap,
- a járda és az út között pedig 1,5-1,9 méter széles zöld sávot alakítanak ki.
- A keresztutcák által három szakaszra tagolt utcán a kereszteződésekben a járdaszintre emelik az úttestet,
- a szakaszok felénél sávelhúzással mérséklik a járművek sebességét.
- Az 5,5-6 méter széles út mellett 36 hagyományos, két akadálymentes és három rakodóparkolót,
- az utca két körút felőli végén mikromobilitási pontokat alakítanak ki.
- Oszlopokkal akadályoznák meg, hogy a járdákra parkoljanak.
Azt is mutatjuk, hogy fog kinézni: