Három kitérő lett használhatatlan a szegedi kisiklás miatt, a tehervonatok a nagyállomáson tudnak csak irányt váltani

Lassan egy hónapja, január huszonötödikén egy siklás komoly fennakadást okozott a Szeged-Rendező állomásnál, a forgalom 29-én, korlátozásokkal indult újra. Mint kiderült, a balesetben három kitérő lett használhatatlan, ezért Szeged-Rendezőből nem lehet vonatot indítani Budapest irányába, az új váltók beépítése viszont április közepére lesz várható.
Az iho.hu azt írja, hogy addig
- a tehervonatok Szeged vasútállomásán váltanak irányt,
- míg Röszke és Szeged között az utazás délután vonatpótló busszal lehetséges csak.
Szabadka és Szeged között a személyvonatok csak Röszkéig járnak csúcsidőben, délután 2 és este 7 között a 7305, 7304, 7307 és 7306 számú személyvonatok az érintettek. A két város között most csak egy motorvonat pendlizik, amit a szerbek adnak.
A TEHERVONATOKAT SEGÍTI AZ INTÉZKEDÉS
A portál szerint mind a két intézkedés a tehervonatok közlekedtetését segíti. A szerelvények legnagyobb részét Rail Cargo Hungaria szervezi. Ezek zöme a kínai konténerek, de szép számmal járnak még szénvonatok is Újvidékre, illetve vasércszállítmányok Dimitrovgradba. Előfordul acéltekercseket szállító teher is, aminek úticélja Radinac. A Rail Cargo Hungaria mellett szintén jelentős mennyiségű vonatokat közlekedtet le a CER, a Metrans, MMV, és a Retrack is. A CER főleg gázt szállít Szabadkára. Megjegyzik, hogy a vasútfotósoknak igazi paradicsom a Szeged–Szabadka tengely, nincs óra, amikor ne közlekedne tehervonat. A Rail Cargo Hungária vonatai élén sok esetben jó eséllyel lehet Szergejjel is találkozni, amennyiben nem tudnak saját gépet, főleg dízel Traxxot kiállítani.