Botka László kiakadt a BYD körüli hírekre: szerinte bőven van víz és áram a gyár számára!
Egyre több kritikus vélemény érkezik a BYD szegedi beruházásával kapcsolatban, főként a gyár víz- és áramellátását illetően. Magyar Péter szerint „a mi pénzünkből épül”, és külföldi munkások érkeznek majd, míg mások az infrastruktúra felkészületlenségét hangsúlyozzák. Botka László Facebook-posztban reagált: szerinte a számok egyértelműen bizonyítják, hogy nincs ok aggodalomra.
A BYD szegedi beruházása egyre több vitát generál. Míg a városvezetés szerint minden feltétel adott az elektromos autógyár működéséhez, addig szakértők és politikusok folyamatosan kérdőjelezik meg a projekt környezeti és gazdasági fenntarthatóságát. Az egyik legnagyobb vita a víz- és áramellátás körül forog: többen azt állítják, hogy Szeged infrastruktúrája nincs felkészülve egy ekkora ipari létesítmény kiszolgálására.
Botka László azonban nem hagyta szó nélkül a kritikákat. A szegedi polgármester a közösségi médiában osztotta meg véleményét, számadatokkal bizonyítva, hogy szerinte a város ellátórendszere bőven elbírja a gyárat. A posztja szerint Szeged kútjai napi 80 ezer köbméter víz előállítására képesek, miközben a jelenlegi fogyasztás 35 ezer köbméter. Ha a BYD teljes kapacitással működik, napi 7 ezer köbméter vizet használ majd, ami még mindig messze van a rendszerváltás előtti 55-60 ezer köbméteres fogyasztástól.
Az áramellátás kapcsán is hasonló érveket hozott fel. Kiemelte, hogy Szeged országos átlag felett termel napenergiát, több naperőpark működik a városban, és a közintézmények, valamint a lakosság egy része is napelemekkel biztosítja saját energiáját. Ráadásul a BYD is saját naperőművet tervez építeni.
Miközben Botka László a víz- és áramellátás kérdésére reagált, Magyar Péter is beszállt a BYD-vitába. Szerinte „a mi pénzünkből épül” a gyár, és főként külföldi munkások fognak majd dolgozni benne. Erre a kijelentésre a polgármester nem reagált, kizárólag a műszaki kritikákra válaszolt.
Ma este Botka László polgármester ezt írta közösségi oldalára: “Akkor mégegyszer és utoljára a hozzá nem értő cikkekre.
Szegedi kútjaink 80 ezer köbméter vizet képesek előállítani naponta. Szeged teljes lakossága, a közintézmények és a gazdaság ebből jelenleg napi 35 ezer köbmétert fogyaszt. Ha a BYD teljes termelésre kapcsol, napi 7 ezer köbméter vizet kér. Így a 80 ezerből 42 ezret fogunk felhasználni. A rendszerváltás előtt, az akkor bezárt gyárakkal együtt 55-60 ezer köbmétert fogyasztottunk naponta. Az áram pedig Szegeden az országos átlag felett napelemből származik. Több naperőpark épült a városban. A városi közintézményeket is felszereltük napelemmel és több ezer szegedi háztartás is napelemeket telepített. A BYD is tervez saját naperőművet.A BYD gyár Szegeden elektromos autókat fog gyártani, amelyeknek nem lesz semmilyen károsanyag-kibocsátása! Lehet ennél támogathatóbb beruházás egy valódi környezetvédőnek?! Köszönöm erőt adó támogatásukat! Építjük tovább együtt az élhető, zöld, fenntartható és európai, szolidáris, szabad Szegedet!”
Érdekesség, hogy a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója, a BYD már több országban is megvetette a lábát. Az európai piacra való belépése stratégiai lépés, és számos város – nemcsak Magyarországon, hanem más európai országokban is – küzd a gyárak megszerzéséért. Az elektromos autók térnyerése elkerülhetetlennek tűnik, a kérdés csak az, hogy milyen áron valósul meg egy ekkora beruházás egy adott településen.



