Közélet

Európai Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt – arra kíváncsiak, hogy kapott-e tiltott állami támogatást

Az Európai Unió vizsgálja, hogy Kína nem nyújtott-e szabálytalan támogatást a BYD elektromos autók szegedi üzemének építéséhez – írta saját forrásaira hivatkozva a Financial Times. Mint kiderült, az Európai Bizottság vizsgálata a BYD-üzem külföldi támogatásáról még kezdeti szakaszban tart, így azt sem lehet tudni, mikorra zárul le.

Ha Brüsszel megállapítja, hogy a kínai vállalat tisztességtelen támogatásban részesült a kínai állam részéről, akkor azt egyes eszközök eladására, kapacitáscsökkentésre, a támogatás visszafizetésére, valamint a meg nem felelés miatti bírság megfizetésére kötelezheti.

NEM TÁJÉKOZTATTÁK BUDAPESTET A VIZSGÁLATRÓL

A Telex szerint Bóka János Európa-ügyi miniszter az azt mondta, hogy Budapestet nem tájékoztatták a vizsgálatról, ugyanakkor az szerinte „nem meglepő”. Bóka szerint „köztudott”, hogy minden Magyarországon megvalósuló beruházás nagyon gyorsan megjelenik a Bizottság radarján, és „a Bizottság kettőzött figyelemmel követ minden olyan állami támogatási döntést, ami Magyarországon történik”. Bóka János szerint a kormány nyugodt a vizsgálattal kapcsolatban, mivel a gyár idetelepítése előtt ők is vizsgálták a kínai állami támogatások mértékét.

KÖZVETLEN ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK, ÉS ALACSONY KAMATOZÁSÚ KÖLCSÖNÖK IS A TILTÓLISTÁN

Az EU a belső piacot torzító külföldi támogatásokról szóló rendelete tilt minden olyan közvetlen vagy közvetett pénzügyi támogatást, amelyet egy cég nem uniós országtól kap, és amely előnyt biztosít az adott cégnek az EU-n belül. A tiltott támogatási formák közé tartoznak a közvetlen állami támogatásokat, a kamatmentes vagy alacsony kamatozású kölcsönök, az adókedvezményeket, az államilag finanszírozott kutatás-fejlesztés és a kormányzati megrendelések.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb