Minden fronton támad a Szegedre érkező BYD: a prémium kategóriába is betörne a kínai óriás

A Szegedre gyárat építő BYD hétfőn, a milánói Design Héten jelentette be prémium márkája, a Denza európai debütálását, amellyel kemény versenytársává válhat a kontinens felső kategóriás autógyártóinak.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója tavaly több mint 4,2 millió járművet adott el világszerte – ennek azonban több mint 90 százaléka Kínában történt. A BYD azonban futólépésben terjeszkedik, és európai gyárberuházásai mellett most a prémium márkáját is bevezetné a kontinensen – írja a VG.
A SZEGEDI ÉS A TÖRÖK ÜZEM EGYÜTTESEN ÉV 500 EZER AUTÓ GYÁRTÁSÁRA LESZ KÉPES
“A Denza lesz az a márka, amely a legújabb technológiai fejlesztésekkel lesz felszerelve, mielőtt azok megjelennének más BYD modellekben” – mondta Alfredo Altavilla, a cég európai különleges tanácsadója, kijelentve, hogy a tulajdonosok így a kínai gyártó úttörésének is a részesei lehetnek. A Reuters értesülései alapján a márka gyártása továbbra is Kínában történik, de a BYD idén októberben elindítja első európai üzemét Magyarországon, azon belül Szegeden, míg egy második gyár Törökországban 2026 márciusában kezdheti meg működését, így lehetséges, hogy hamarosan a hazai futószalagokról is legurulhatnak a csúcskategóriás járművek. A két üzem együttesen évi 500 ezer autó gyártására lesz majd képes.
JÖN A PRÉMIUM DENZA
Bár a Denza jelenleg csupán a BYD eladásainak kis részét – alig több mint 3 százalékát – teszi ki, a márka komoly terveket dédelget. Az európai piacra lépést az ezer lóerős, sportos Z9 GT kombi elektromos változatával kezdi meg az év végén, amelyet 2026 elején egy hibrid verzió is követ. A modell ára meghaladja majd a BYD jelenlegi kínálatának legdrágább, 72 ezer eurós árát is – ezzel egyértelműen a prémium szegmenst célozza meg. A Denza kínálatát év végén a D9 luxus egyterű is bővíti, és a tervek szerint a jövőben terepjárók is csatlakozhatnak a palettához.