Szegedi Arcok

Ügyes szegedi fiatalok: a Tömörkény Gimnázium csapata ezüstérmes lett az Estöri – Kreatív Történelmi Versenyen

A  Szegedi Tömörkény István Gimnázium_10d csapata ezüst érmes lett az Estöri – Kreatív Történelmi Verseny idei döntőjében! Mint megtudtuk, az utolsó körbe jutott tizenkét csapat közül a tamási Béri Balogh Ádám Katolikus Gimnázium 10_11 csapata bizonyult a legjobbnak. Az ezúttal a 80 éve befejeződött második világháború tematikájára épülő megméretés immár a kilencedik volt a sorban – a következő évben jubileumi eseményekkel folytatódik az Estöri.

A tavalyi év után idén is a közelmúlt egyik jelentős történelmi fordulópontját kutatták és mutatták be az Estöri – Kreatív Történelmi Verseny döntősei: most az 1945-ben véget ért második világháborúról kellett minél több érdekes, izgalmas új információt és összefüggést feltárniuk a többségében a középiskolák 10. évfolyamára járó résztvevőknek. 

SZOROS VOLT A KÜZDELEM

A döntőt szoros küzdelemben végül a Béri Balogh Ádám Katolikus Gimnázium 10_11 csapata nyerte, második helyen a Szegedi Tömörkény István Gimnázium_10d csapata végzett, míg a bronzérmes a Pannonhalmi Bencés Gimnázium és Szakkollégium 10b2 csapat lett. A díjazott csapatok a figyelemreméltó eredmény mellett értékes digitális és audiovizuális eszközökkel térhettek haza.

TÖBB MINT 150 CSAPAT VETT RÉSZT A MEGMÉRTETTEÉSEN

A versenyt életre hívó Esterházy Magyarország Alapítvány, valamint együttműködő partnerének, az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájának szervezésében zajló vetélkedőben több mint 150 csapat vett részt a magyarországi és a határon túli magyar iskolák képviseletében, közülük tizenkettő mérkőzött meg ma a budapesti döntőben. Nekik a kapott országot és témát kreatívan feldolgozó, előzetesen elkészített Instagram oldallal, valamint a helyszínen személyesen megoldott feladatok révén kellett bizonyítaniuk felkészültségüket egy olyan időszakban, amikor az évforduló miatt a közvélemény figyelme is a világégésre, annak máig ható következményeire és tanulságaira irányult.

HOGYAN HATOTTAK EGY-EGY ORSZÁGRA A DIKTATÚRÁK?

Az idei versenykiírás arra fókuszált, hogyan hatottak egy-egy országra, régióra és az ott élőkre a totális diktatúrák, milyen volt a háború jellege a frontokon és a hátországban, és milyen ma is érvényes példái voltak a helytállásnak és a szolidaritásnak. A versenysorozat 2016-os indulása óta az Estöri több mint 3500 diák és 300 tanár bevonásával a Kárpát–medence egyik legfontosabb történelmi tárgyú tanulmányi versenyévé vált. Az eddigi kilenc évad során több mint 130 hazai és határon túli középiskolából jelentkeztek csapatok, egy iskolából gyakran több nevezés is érkezett.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb