Ügyes szegedi fiatalok: a Tömörkény Gimnázium csapata ezüstérmes lett az Estöri – Kreatív Történelmi Versenyen

A Szegedi Tömörkény István Gimnázium_10d csapata ezüst érmes lett az Estöri – Kreatív Történelmi Verseny idei döntőjében! Mint megtudtuk, az utolsó körbe jutott tizenkét csapat közül a tamási Béri Balogh Ádám Katolikus Gimnázium 10_11 csapata bizonyult a legjobbnak. Az ezúttal a 80 éve befejeződött második világháború tematikájára épülő megméretés immár a kilencedik volt a sorban – a következő évben jubileumi eseményekkel folytatódik az Estöri.
A tavalyi év után idén is a közelmúlt egyik jelentős történelmi fordulópontját kutatták és mutatták be az Estöri – Kreatív Történelmi Verseny döntősei: most az 1945-ben véget ért második világháborúról kellett minél több érdekes, izgalmas új információt és összefüggést feltárniuk a többségében a középiskolák 10. évfolyamára járó résztvevőknek.
SZOROS VOLT A KÜZDELEM
A döntőt szoros küzdelemben végül a Béri Balogh Ádám Katolikus Gimnázium 10_11 csapata nyerte, második helyen a Szegedi Tömörkény István Gimnázium_10d csapata végzett, míg a bronzérmes a Pannonhalmi Bencés Gimnázium és Szakkollégium 10b2 csapat lett. A díjazott csapatok a figyelemreméltó eredmény mellett értékes digitális és audiovizuális eszközökkel térhettek haza.
TÖBB MINT 150 CSAPAT VETT RÉSZT A MEGMÉRTETTEÉSEN
A versenyt életre hívó Esterházy Magyarország Alapítvány, valamint együttműködő partnerének, az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájának szervezésében zajló vetélkedőben több mint 150 csapat vett részt a magyarországi és a határon túli magyar iskolák képviseletében, közülük tizenkettő mérkőzött meg ma a budapesti döntőben. Nekik a kapott országot és témát kreatívan feldolgozó, előzetesen elkészített Instagram oldallal, valamint a helyszínen személyesen megoldott feladatok révén kellett bizonyítaniuk felkészültségüket egy olyan időszakban, amikor az évforduló miatt a közvélemény figyelme is a világégésre, annak máig ható következményeire és tanulságaira irányult.
HOGYAN HATOTTAK EGY-EGY ORSZÁGRA A DIKTATÚRÁK?
Az idei versenykiírás arra fókuszált, hogyan hatottak egy-egy országra, régióra és az ott élőkre a totális diktatúrák, milyen volt a háború jellege a frontokon és a hátországban, és milyen ma is érvényes példái voltak a helytállásnak és a szolidaritásnak. A versenysorozat 2016-os indulása óta az Estöri több mint 3500 diák és 300 tanár bevonásával a Kárpát–medence egyik legfontosabb történelmi tárgyú tanulmányi versenyévé vált. Az eddigi kilenc évad során több mint 130 hazai és határon túli középiskolából jelentkeztek csapatok, egy iskolából gyakran több nevezés is érkezett.