Közélet

A MÁV bevezette a késési biztosítást: 3 nap alatt közel 10.000 esetben térítették vissza a jegyár felét

A szegediek is gyakran szembesülnek azzal, hogy egy járat nem indul, vagy érkezik meg időben. Korábban beszámoltunk róla, hogy éppen ezért késési biztosítást vezetnek be a MÁV-csoport minden járatára, ami vonatra és a buszra egyaránt vonatkozik.

A rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyeknél – ez teljesen automatikusan történt anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.

KIJAVÍTOTTÁK AZ INFORMATIKAI HIBÁT

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója egy Facebook posztban osztotta meg, hogy az első napokban felfedeztek – és azóta már ki is javítottak – egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.

NEM A KÉSÉSEK ELFOGADHATÓVÁ TÉTELE A CÉLJUK

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a céljuk, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb