SZTE: eredményes a várólista-csökkentő program a Radiológiai Klinikán, a beérkező időpontkérő hívások több mint 90 százalékát elsőre fogadják a központi call-centerben
Eredményes a várólista-csökkentő program a Szegedi Tudományegyetem Radiológiai Klinikáján, ahol 30-30 ezer MR- és CT-vizsgálatot, valamint 45 ezer UH-vizsgálatot végeznek évente – közölte az egyetem csütörtökön. Az intézmény tájékoztatása szerint a klinikára beérkező időpontkérő hívások több mint 90 százalékát elsőre fogadják a központi call-centerben. Sőt, az egyetemen jelenleg elégedettségi felmérés is zajlik a klinikai call-centerekre vonatkozóan.
A Szegedi Tudományegyetemen a radiológiai vizsgálatok száma fokozatos növekedést mutat az elmúlt években. Amióta a szolgáltatást az Egyetem visszavette az Affidea Kft.-től 2020-ban, a vizsgálatszám 40 százalékkal nőtt – írja az SZTE.
KÖZPONTI CALL-CENTERT ÜZEMELTETNEK
Közleményük szerint a nyár elején központilag bevezetett várólista-csökkentő program eredményeként 2025 júniusa és októbere között CT- és MR-vizsgálatból majdnem ezerötszáz, ultrahang vizsgálatból csaknem ezer esettel többet látott el a Radiológiai Klinika, mely évente átlagosan 30-30 ezer MR- és CT, valamint 45 ezer UH-vizsgálatot végez el. Az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Radiológiai Klinikája központi call-centert üzemeltet, ahol munkanapokon 8:00-16:00 között fogadják a vizsgálatra jelentkezők hívását a 62/545-400-as telefonszámon. Az érdeklődők a telefon nyomógombjai segítségével kérhetnek időpontot az adott vizsgálatra, illetve további tájékoztatást.
IDÉN TÖBB MINT 160 EZER HÍVÁS ÉRKEZETT
Az SZTE Radiológiai Klinika call-centeréhez idén több mint 160 ezer hívás érkezett, amelyből 130 ezer hívás esetében a telefonáló alkalmazta az önkiszolgáló funkciókat. Az egyetem szerint a hívások fogadási aránya kiemelkedően jó, 90 százalék feletti. Azokat a betegeket, akiknek a hívás időpontjában nem tudnak időpontot adni, saját „várólistára” veszik, majd visszahívják őket, amint megnyílik a legközelebbi időpont. Az egyetem kiemelte továbbá, hogy a kormány várólista-csökkentő programja jövőre is folytatódik. A szükséges vizsgálatokhoz való hozzáférés esetében tovább javíthatja az eredményeket az a program, amivel az indokolatlan vizsgálatok magas számát igyekeznek szakszerű kritérium- és döntéstámogató-rendszer segítségével csökkenteni. Az eBeutalók használata pedig segíti a vizsgálatok priorizálását.
ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS ZAJLIK
A Szegedi Tudományegyetem elégedettségi felmérést is végez a klinikai call-centerekre vonatkozóan. Eddig 31 kijelölt klinikai helyen 578 fő válaszolt az elégedettségi kérdőívre 2025. december 1–12. között. A call-centerekben dolgozókkal strukturált mélyinterjúkat is készítenek a szakemberek, ezek alapján további információkhoz jutnak a működésre és az elégedettségre vonatkozóan. A telefonon időpontot kérők átlagos várakozási ideje 8,2 perc, a válaszadók többsége 5 percnél rövidebb ideig várakozott, ennek csökkentése kiemelt célja a klinikának. Az elégedettségi felmérés eddigi eredményei szerint átlag feletti, kifejezetten pozitív értékelést kapott a Radiológián kívül az Arc- állcsont- és Szájsebészeti Klinika, a Fül-Orr-Gége Ambulancia, a Reprodukciós Medicina Intézet, az Ortopédia, a Szemészet és az SZTE Betegfelvétel.



