Mindenmás

Ünnepi leállás a kormányablakokban: csak néhány helyen lehet majd ügyeket intézni

Ha még idén szeretnél elintézni valamilyen hivatalos ügyet, már nem maradt rá sok időd, ugyanis december 24. és január 5. között erősen korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban – derül ki a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium MTI-hez eljuttatott közleményéből.

MIKOR ÉS HOL LESZ NYITVA KORMÁNYABLAK?

Az év végi igazgatási szünet ellenére a két ünnep közötti munkanapokon (december 29-31.) még van egy kis mozgástér:

  • országszerte összesen 22 kormányablak, valamint a Központi Kormányablak várja az ügyfeleket
  • 8 és 12 óra között
  • vármegyénként csak egy, a fővárosban négy kormányablak lesz nyitva ebben az időszakban
  • a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal a 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. szám alatt várja az ügyfeleket

EZEKET AZ ÜGYEKET LEHET ELINTÉZNI

A két ünnep között csak a legszükségesebb ügyek elintézésére van lehetőség, például:

  • személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány
  • lakcímügyek
  • TAJ-kártya, Európai Egészségbiztosítási Kártya
  • DÁP és NEK regisztráció

A pontos lista a kormányhivatalok weboldalán érhető el.

FÖLDHIVATAL, TB-ÜGYINTÉZÉS SZÜNETEL

A leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti, ami különösen fontos lehet azoknak, akik például az Otthon Start lakáshitel miatt ügyintéznének.

Jó hír viszont, hogy:

  • a TB-jogviszony-igazolás 30 napig érvényes
  • online igényelve a szünet alatt is megérkezik még aznap, feltéve, hogy minden adatot hibátlanul adsz meg

MIKOR INDUL ÚJRA MINDEN?

  • Kormányablakok: január 5.
  • Földhivatalok: január 7.

A szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel. Fontos információ továbbá, hogy a kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan ügyeket a szünet alatt is ellátják, viszont: az igazgatási szünet nem számít bele az ügyintézési határidőkbe.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb