Közleményt adott ki a Pick Szeged Zrt. a kamu szalámik ügyében: évek óta nem gyártanak olyan terméket, amelyet leleplezett a Nébih
Hamisított PICK szalámikat talált egy budapesti vásárcsarnokban működő húsboltban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal – írtuk meg csütörtökön reggel, majd a szegedi gyár is hivatalos közleményt adott ki az esettel kapcsolatban. Mint kiderült, évek óta nem gyártja a gyár az adott termék rúd kiszerelését, ezért szeretnék felhívni a figyelmet a termékhamisítás veszélyeire, a szellemi jogok védelmére és a fogyasztói tudatosság fontosságára.
Mint írják, egy áprilisban tartott hatósági ellenőrzés során „PICK” csomagolással ellátott Csemege szalámit találtak egy budapesti piacon lévő húsboltban. A Pick Szeged Zrt. évek óta nem gyártja az adott termék rúd kiszerelését. A hamisított termék forgalmazójával szemben eljárás indult. A több mint 150 éves szakértelemmel bíró, a magyarok hétköznapjait a mai napig nagyban meghatározó márka az eset kapcsán is szeretné felhívni a figyelmet a termékhamisítás veszélyeire, a szellemi jogok védelmére és a fogyasztói tudatosság fontosságára.
HA BIZONYTALANOK VAGYUNK EGY TERMÉK EREDETISÉGÉBEN, AKKOR NE EGYÜK MEG
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) gyártói jelzésre tartott ellenőrzést egy budapesti húsboltban, ahol hamis „PICK Csemege szalámi”-t találtak. A szóban forgó terméket az ellenőrzés során talált rúd kiszerelésben már évek óta nem gyártja a szegedi szalámigyár, és legutolsó megjelenésében is több ponton eltért a piaci húsboltban fellelt hamisított terméktől. „Ha egy termék megjelenése, csomagolása vagy annak minősége, ára, esetleg értékesítési helye eltér a megszokottól, az már önmagában gyanakvásra adhat okot, és érdemes alaposabban elolvasni a csomagoláson fellelhető kiegészítő információkat” – figyelmezteti a vásárlókat Haluska Adrienn, a Pick Szeged Zrt. fejlesztési és minőségirányítási igazgatója. „Ha bizonytalanok vagyunk a termék eredetiségében, inkább ne vegyük meg! Ilyen esetekben az egészségünket is kockára tehetjük, hiszen a termék eredete, gyártási körülményei ismeretlenek, legtöbb esetben nem is felelnek meg az előírt higiéniai feltételeknek, jogszabályoknak” – emelte ki.
MÁR TÖBB ALKALOMMAL IS PRÓBÁLKOZTAK A PICK SZALÁMIKHOZ HASONLÓ SZALÁMIK FORGALOMBA HOZATALÁVAL
A sajtóközlemény szerint az elmúlt évtizedekben több alkalommal próbálkoztak már (sikertelenül) a PICK szalámikhoz hasonló, fogyasztókat megtévesztő megjelenésű szalámik forgalomba hozatalával, de ezek ellen minden esetben azonnal fellépett a gyártó, és végül minden jogvita a Pick Szeged Zrt. számára kedvező eredménnyel zárult. Már az alapító fia, Pick Jenő is felismerte a termékhamisítás veszélyeit, és igyekezett különféle módokon megkülönböztetni az általa gyártott egyedi Téliszalámit a hasonló, de gyengébb minőségű termékektől. Ezek közül többet (PICK felirat, nemzeti szín, fém plomba) a mai napig őriznek a PICK-csomagolások. A termékek mai csomagolása is egyértelműen rámutat azokra a termékjellemzőkre, karakterjegyekre, melyek alapján a vásárló beazonosíthatja, megkülönböztetheti a valódi PICK szalámikat más szalámi termékektől. „A PICK márka gondozása és védelme kiemelt érdekünk, piacvezetőként pedig a fogyasztóinkért is ugyanilyen felelősséggel tartozunk. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmüket a tudatos vásárlás fontosságára, hogy elkerüljék az ilyen jellegű megtévesztéseket és véletlenül se essenek termékhamisítás áldozatául. Ennek jegyében nagykövetként is csatlakoztunk a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának legújabb edukációs kampányához, melyben saját példánkon keresztül is szemléltetjük azt, hogy miért fontos a gyártói tudatosság, és ez milyen mértékben szolgálja a fogyasztók érdekeit is a hasonló megtévesztése megelőzésében. A Pick Szeged Zrt. mindent megtesz és határozottan fellép azon termékhamisítások, védjegybitorlások, jogsértések ellen, melyek a PICK márka és a fogyasztók ellen irányulnak” – mondta Szokolai Júlia, stratégiai és marketing vezető.
2 hozzászólás