Gubanc volt a Szegedről a Balatonra induló Aranyhíd Expressz-szel
“A Szegedről 7:57-kor Balatonszentgyörgyre induló Aranyhíd Expressz (1787) járműhiba miatt előreláthatólag 50 perc késéssel indul” – közölte 9 óra előtt nem sokkal, vagyis indulás előtt 10 perccel Mávinform a közösségi oldalán.
A kommentek között többen is felháborodtak, így írt az egyikük: “aki 1 napra megy a Balatonra, annak 1 óra késés nagyon sok. Időben kellene ellenőrizni működik-e a klíma az IC kocsikban stb., hogy ne indulás előtt derüljön ki. 1 óra alatt cserélték ki a kocsit, közben semmi infó, hogy mik a lehetőségek. Na de reméljük, fürdünk még ma a Balcsiban.”
NÉGY VONATBÓL EGYET TUD LEHŰTENI A MÁV
Témába vág egyébként, hogy nem tudja garantálni a MÁV, hogy a nyáron kellemesen hűs kocsikban, időben érjünk célba. Ez abból a válaszból derült ki, amit a Hvg360 kérdésére ismert el a társaság. A lap arról is kérdezte a vasúttársaságot, hogyan készülnek az idei hőségre, azt a választ kapták, hogy a forró napokon a dél és délután 2 óra között a szokásos bejáráson felül is tartanak pályaellenőrzést, mozdonyról vagy gyalogos vonalbejárással, ha pedig a sín hőmérséklete eléri a 45 fokot, akkor fokozott pályafelügyeletet vezetnek be. A pálya egyébként 50-60 fokos sínhőmérséklettől deformálódhat, ha ennek jeleit látják, akkor lehet sebességkorlátozás. Arra a kérdésre, hogy hány emberrel dolgozhatnak a hőség miatti váratlan hibák kijavításán, konkrét számot nem kapott a lap.
KELET-MAGYARORSZÁGON FORDUL ELŐ A LEGTÖBBSZÖR, HOGY AZ IC-KOCSIK MŰSZAKI HIBÁSAK
A MÁV válasza szerint idén nyáron eddig a dél-balatoni Tópart Intercityken, valamint Kelet-Magyarországon a Békés Intercityken fordult elő többször, hogy az IC-kocsik műszaki hibája miatt nem InterCity-minőségű (tehát például légkondicionálás nélküli) kocsival tudták elindítani a vonatot. A MÁV tájékoztatása szerint a távolsági forgalomban járó vonatoknak csak a negyedén van a leghatékonyabb klímaberendezés, ezt az arányt országos szinten valószínűleg a budapesti elővárosi járatok legalább 42 százalékra javítják fel.
A régebbi beszerzésű, második generációs IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ezek 35 fok fölötti időben már nem tudják annyira lehűteni a levegőt, mint a modernebb változatok, ráadásul a nyarak egyre forróbbak, ezért aztán sokkal több utas tesz ilyenkor bejelentést arról, hogy a klíma nem vagy rosszul működik – közölte a vasúttársaság. „A cél természetesen a teljes flottánk megújítása, így a MÁV-START átfogó járműstratégiájában már kizárólag légkondicionált járművek beszerzése szerepel, ez a stratégia végrehajtását azonban csak a rendelkezésre álló források függvényében tudjuk megvalósítani” – írták.
Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!
App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ
Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!
Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!