Elstartolt az érettségik első hetének utolsó napja: ma német nyelvből kell teljesíteniük a szegedieknek
Utolsó napjához érkezett az érettségik első hete, ma német nyelvből kell teljesíteniük a diákoknak. Az Oktatási Hivatal adatai szerint német nyelvből sokan kevesebben érettségiznek, mint a csütörtökön lezajlott angol nyelvből. Mutatjuk, milyen részekből áll a feladatlap.
NÉGY RÉSZBŐL ÁLLNAK A FELADATLAPOK, MINDEZEK MEGOLDÁSÁRA ÖSSZESEN 180 ÉS 240 PERCET KAPNAK
Az idegen nyelvi érettségi vizsgák minden nyelvből ugyanúgy épülnek fel. Az írásbelin emelt- és középszinten egyaránt négy vizsgarészt kell teljesíteniük a vizsgázóknak. Ezek megoldására középszinten 180, emelt szinten pedig 240 percet kapnak, ami vizsgarészenként különböző arányban oszlik el, és amiket a tanárok az idő lejártakor beszednek- számol be az Eduline.hu.
Az írásbeli nyelvi érettségik összesen négy részből állnak. Ezek vizsgarészek mindkét szinten az
- olvasott szöveg értése,
- nyelvhelyesség,
- hallott szöveg értése
- és az íráskészség, vagyis levélírás.
KEVESEBBEN ÉRETTSÉGIZNEK NÉMET NYELVBŐL
A 2024-es érettségi vizsgák első hetének utolsó napján az Oktatási Hivatal adatai szerint középszinten 7772-en, emelt szinten pedig 2332-en érettségiznek német nyelvből. Jóval kevesebben tehát, mint angolból, amiből csütörtökön középszinten 34 491-en, emelt szinten 20 821-en adtak számot a tudásukról.
MÉG HÁTRA VANNAK A SZÓBELI VIZSGÁK
Az emelt szintű szóbeli vizsgák idén június 5-12. között, a középszintűek pedig június 17. és július 3. között lesznek megtartva. Mindkét szinten tételeket kell majd húzni, de ezek kidolgozására nem lesz külön idő megadva. Középszinten a tételeket az iskola, emelt szinten az Oktatási Hivatal határozta meg. A középszintű szóbeli első részében a vizsgáztató tanárral kell beszélgetni egy adott témában Ezt követi majd az önálló kifejtés (szintén egy húzott témáról), a kapott képek alapján, végül pedig egy szituációs, szerepjátékos feladat a kapott témakörben, szintén az egyik vizsgáztató pedagógussal. Emelt szinten szintén három beszédkészség feladatot kell teljesíteni azzal a különbséggel, hogy szituációs feladat helyett vitázni, véleményeket ütköztetni kell egy adott témáról a vizsgáztató tanárral.