Közélet

Fájnak az európai védővámok, de nem állítják meg a BYD előretörését

A kínai autógyártók többségét komolyan visszavethetik az unió júliusban bevezetendő új vámjai, azonban a Szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését, írta meg az Economix.

Mint korábban megírtuk, az Európai Bizottság vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában tisztességtelen támogatásban részesül, ami gazdasági kárral fenyegeti az Európai Unió elektromos járműgyártásban érdekelt vállalatait, valamint hátrányos lehet a kínai gyártmányok uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira, ezért ideiglenes kiegyenlítő vámok bevezetését helyezte kilátásba.  

A BYD RELATÍV GYŐZTESKÉNT KERÜLHET KI

A legtöbb vállalatnak az unió által már kivetett 10%-os vámon felül 17,4% és 38,1% közötti magas extra vámokkal kell szembenéznie. A BYD a legalacsonyabb, 17,4%-os kiegészítő illetékkel szembesülve relatív “győztesként” kerülhet ki az új szabályozásból. Az ilyen szintű vámok akár azt is lehetővé tehetik a Szegeden gyárat építő kínai vállalat számára, hogy tovább csökkentse a már amúgy is versenyképes árait.

A BYD EURÓPAI PROFITJA 45%-KAL MAGASABB VOLT ÁPRILISBAN, MINT A KÍNAI NYERESÉGÜK

Gregor Sebastian, a Rhodium Group vezető elemzője szerint a piacvezető BYD számára, amely a Teslával versenyez a világ első számú akkumulátoros elektromos járműgyártója címért, még a kiegészítő vámok ellenére is maradt tér az európai növekedésre. A Rhodium elemzése szerint áprilisban a BYD európai profitja 45%-kal magasabb, mint a kínai  nyereségük.

A BYD LE FOGJA TUDNI KÜZDENI A MAGASABB VÁMOK LEHETSÉGES HATÁSAIT

Az EU-nak drasztikusan meg kellene emelnie a vámokat ahhoz, hogy csökkentse az exportra való ösztönzést. Még egy 30 százalékos vám is 15 százalékos nyereséget, azaz 4700 eurót jelentene a BYD számára Kínához képest. A nyereség csökkentéséhez 45-55 százalék körüli vámokra lenne szükség. Ez azonban valószínűleg még inkább ártana a külföldi autógyártóknak, például a Kínából exportáló BMW-nek és Teslának. A BYD vezérigazgatója, Wang Chuanfu szerint a vámok Kína autóipari erejét bizonyítják. Mivel a BYD első európai gyára még ebben az évben megkezdi a termelést, az elektromosautó-gyártó arra számít, hogy a magasabb vámok lehetséges hatásait le fogja tudni küzdeni – írja az Autopro.hu.

Forrás: economx.hu/autopro.hu

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb