Smart Szeged

M43-as autópálya, vízkezelés, vasútfejlesztés – durván belenyúl a kormány a szegedi tervekbe, kiemelt beruházássá nyilvánítana több, a BYD-gyárhoz kapcsolódó fejlesztést

A kormány kiemelt beruházássá nyilvánítana több, a szegedi BYD-gyárhoz kapcsolódó fejlesztést, köztük az M43-as autópálya átépítését is. A rendeletmódosítások után egyszerűsített hatósági eljárások indulhatnak a térség közlekedés- és víziközmű-fejlesztéseit érintően.

tervezet alapján az 5-ös számú főút és az M43-as autópálya közötti szakasz fejlesztését, valamint az 502-es számú főút meghosszabbítását is kiemelt jelentőségű beruházásnak nyilvánítják.

FEJLESZTENÉK A VASÚTI INFRASTRUKTÚRÁT

Továbbá, Szegeden több közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztését is nemzetgazdasági szempontból kiemelt projektként kezelik, így például a Vértói úton található vasúti átjáró átalakítását és a szegedi ipari parkhoz kapcsolódó vasúti infrastruktúra felújítását is – írja a Portfolio. A víziközmű-beruházásokkal kapcsolatban ugyancsak fontos változások lépnek életbe: a Szeged Ipari Park ivóvízellátásának és szennyvízelvezetésének fejlesztését kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánítják. A rendeletmódosítás a már folyamatban lévő közigazgatási hatósági ügyeket is érinti, így a projektek gyorsabban, hatékonyabban valósulhatnak meg.

A VÁLTOZÁSOK KAPCSOLÓDNAK A BYD-GYÁR ÉPÍTÉSÉHEZ

A változtatások több szempontból is kapcsolódnak a szegedi BYD-gyár építéséhez. A kínai cég a 300 hektáros ipari parkot azután vette át, hogy eredetileg a Pick épített volna ezen a területen új üzemet, de a terveket végül elvetették. A BYD a Picktől vásárolt területen alapozási engedélyeket kért márciusig, akkora a földeket már át is adták számukra. Az érintett területen azonban nincs hely több épületnek, ezért az új gyártórészleg az M43-as autópálya mentén épülne, így pedig jelentősen lecsökkenne a távolság a béketelepi városrész Liliom Lakóparkjához, amely a gyárhoz legközelebb található lakóterület.

MEGÉRKEZTEK AZ ELSŐ VASÚTI SZÁLLÍTMÁNY

Pont tegnap írtuk meg, hogy megérkezett Kínából az első vasúti szállítmány a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminalra. A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton Szegedre szállítani, ahol a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója építi fel első európai üzemét. Az intermodális terminálról közvetlenül az építkezés területére szállítják az anyagokat. A BYD elvárásainak megfelelően folyamatosan fejlesztik az idén tavasszal elindult intermodális terminált, de elengedhetetlen lesz a magyarországi vasúthálózat fejlesztése is, különben a hazai autó- és akkumulátorgyártás bővülő forgalma a már most is túlzsúfolt közutakra zúdul.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb