Itt minden perc számít: kevesebb mint 2 óra alatt megszervezte a repülőjárat törlését követően csoportja hazajutását Szardíniáról a szegedi utazási iroda, ráadásul mindezt saját költségén
Nem kis ijedelmet keltett a 46 fős magyar turistacsoportban amikor közölték velük, hogy törölték járatukat, amivel Szardíniáról utaztak volna haza. Nagy szerencséjükre, az utazást szervező szegedi Proko Travel utazási iroda csapata rögtön a tettek mezejére lépett, s a járattörlést követően alig két óra alatt már meg is szervezték a csoport hazajutását másik repülőgépjáratokkal, illetve az elszállásolásukat is megoldották az extra éjszakákra. Mindezt ráadásul saját költségükön. Arról, hogy miként sikerült a szigeten rekedt csoportot hazajuttatni, Prónay Bencével, a Proko Travel utazási iroda ügyvezetőjével beszélgettünk.
Mint megtudtuk, a Proko Travel 46 fős turistacsoportja nyaralásuk végeztével a múlt héten jött volna haza a szardíniai Alghero repülőtérről Budapestre. Itt érte őket a váratlan hír, hogy a Ryanair törölte járatukat.
VIHAROS ÉS ERŐSEN SZELES IDŐ MIATT TÖRÖLTÉK A JÁRATOT
Hirtelen ott találták magukat az éjszaka közepén szállás, és hazafelé tartó repülőjegy nélkül. A szegedi utazási iroda sokat tapasztalt csapata egy percig sem vesztegette az időt, s azonnal a tettek mezejére lépett. Mint Prónay Bence elárulta, a repülőgép, amivel a turisták jöttek volna haza, menetrend szerint csütörtök este 8 órakor indult volna Budapestről Szardíniára, s onnan új utasokat felvéve este 10 órakor vissza Budapestre. Ám a rossz időjárási viszonyok miatt -viharok, erős széllökések-, Budapestről kifelé tartó járat sem indult el.
A SZEGEDI UTAZÁSI IRODA FOLYAMATOSAN NYOMON KÖVETI A CSOPORTJAIKAT ÉRINTŐ JÁRATOKAT
Mint az ügyvezető beavatott bennünket, amikor külföldön tartózkodó csoportjuk van, folyamatosan nyomon követik a járatokat, várható-e nagyobb késés, probléma. Azon az estén is így történt, így látták, hogy folyamatos késést jelentenek be, ami egyre csak növekszik, már a gép budapesti indulását illetően. Amikor a Ryanair bejelentette, hogy a Szardíniára tartó gép el sem indul Budapestről, a szegedi csapat azonnal munkához látott, hogy megszervezze csoportjuk biztonságos hazajutását, illetve a köztes időre való elszállásolásukat.
MINDEN PERC SZÁMÍT
Ilyenkor, mint megtudtuk, minden perc számít, hiszen egy adott gépre akár 180 fő is foglalhatott, akiket mind érint a probléma, és ugyanúgy szeretnének minél hamarabb eljutni célállomásukra. Ilyenkor, aki gyorsabb és hatékonyabb, annak jelentősen jobbak az esélyei, hogy egy másik járatra helyet kapjon, illetve, hogy megfelelő szállást találjon, és ne a reptéren kelljen éjszakázni. A dolgot nehezítette, hogy a turista szezon kellős közepén történt az eset, egy szigeten, korlátozott szállodai kapacitással, egy pici repülőtéren, amely nehezebben tud lekezelni egy ilyen törlést, mint a nagy nemzetközi csomópontok.
112 PERC MÚLVA MÁR ÚJ REPÜLŐJEGYE ÉS SZÁLLÁSA VOLT A CSOPORT TAGJAINAK
Az utasok szerencséjére a Proko Travel rutinos csapata, nagyon gyorsan talált megoldást kint rekedt csoportjuk számára. “A hivatalos törlést követően 112 perc múlva a csoportunknak már új repülőjegye volt, és lekötött szállása a reptértől alig 15 percnyire. Kevesebb, mint két óra alatt az egészet lezongoráztuk még azon az éjjelen.” – árulta el Prónay Bence. Hozzátette, mindezt saját költségükön vállalták, mert csak így volt biztosítható a gyors ügymenet, és ezáltal az utazók biztonságos hazajutása. A légitársaság helyi képviselőjének így csupán transzfert kellett hívnia a csoport számára, és elfogadnia a szálláslekötést. A hatályos EU-s jogszabályok alapján a járatot törlő légitársaság feladata lenne az új járat felajánlása mellett a plusz éjszakai szállás megtalálása és finanszírozása is, ám erre megfelelő személyzet a helyszínen nem állt készen, így az utazási iroda vette kezébe az ügyet, nem kevés extra költséget magára vállalva ezzel.
KÉT NAPPAL KÉSŐBB BIZTONSÁGBAN HAZAÉRTEK
Végül a magyar csoport két nappal később, két külön járattal, részben Pozsonyon keresztül, de szerencsésen hazaérkezett Magyarországra. A Proko Travel nem először szembesült ilyen nehéz helyzettel, tavaly októberben bravúros módon, szintén saját költségen menekítette ki Izraelből 26 fős ottrekedt csoportját a háború első napjaiban.
A fotókat köszönjük Prónay Bencének!