Közélet

Lázár János vs. Mészáros Lőrinc: a V-híd megzsarolta a magyar államot Lázár János szerint

“Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot” – kezdte bejegyzését közösségi oldalán Lázár János építési és közlekedési miniszter, amelyben arról ír, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja korábbi megállapodásukat, és „önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez”, szembe menve a projekt megrendelőjével, a kormánnyal.

LÁZÁR JÁNOS SZERINT AZ OTT ÉLŐK NYUGALMÁRA NINCS TEKINTETTEL A KIVITELEZŐ

Mint írta, a Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül – ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat. Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező.

ARRA TETT ÍGÉRETET, HOGY ÉJSZAKA ÉS HÉTVÉGÉN NEM ZÚGNAK MAJD A GÉPEK

“A helyiek korábban azt kérték tőlem, és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat. Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt” – folytatta a miniszter.

A V-HÍD VISSZATÉRNE A HÉTVÉGI ÉS ÉJSZAKAI MUNKAVÉGZÉSHEZ, KÜLÖNBEN NEM TUDNAK HATÁRIDŐRE TELJESÍTENI

Elmondta, a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel. A V-Híd szerint a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni. Lázár János szerint azonban a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. “Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – írta posztjában.

A V-HÍD CSAK TAVALY 59 MILLIÁRD FORINTOS REKORD PROFITRA TEHETETT SZERT AZ ÁLLAMI MEGBÍZÁSAINAK KÖSZÖNHETŐEN

Lázár János továbbá leszögezte, a Déli körvasút megépül, a hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad. “A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből” – zárta sorait Lázár János.

Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!

App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ

Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!

Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb