Közös kínai-magyar vonatgyár épülhet, Magyarországon hozna létre vasútijárműgyártó-üzemet a CRRC ZELC
A magyar Acemil Csoport a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive-val közösen gördülőállománygyártó-üzemet építhet Magyarországon, amely az európai piacra gyártana vasúti járműveket – számolt be a railwaygazette lapra hivatkozva a Portfolio.
Azt írják, hogy a CRRC ZELC egyike a kínai állami tulajdonú holdingcsoport hat leányvállalatának, amely több mint 10 000 embert foglalkoztat. A gyártóüzemek pedig az információk szerint várhatóan már a jövő évtől működésbe léphetnek. Emellett a két vállalat egy vasúti oktatással és képzéssel, kutatással és fejlesztéssel foglalkozó létesítményt is szeretne létrehozni.
TOLATÓMOZDONYOKAT, ELEKTROMOS MOTORVONATOKAT ÉS KÉTSZINTES SZERELVÉNYEKET TERVEZNEK GYÁRTANI
Az Acemilben személyében a kínai csoport úgy véli, hogy megbízható helyi partnerre talált, miután a tárgyalások a lap információi szerint azt követően gyorsultak fel a két fél között, miután Hszi Csin-ping kínai elnök májusban hazánkban járt. A magyar logisztikai, vasútgyártó, energetikai és informatikai csoport 2022 végén alakult, kezdetben a Kína-Európa vasúti logisztikával foglalkozott a cég, amely teljes mértékben egy magántőkealap tulajdonában van.
Az információk szerint a CRRC ZELC az európai piacra fővonali és a tolatómozdonyokat, elektromos motorvonatokat, illetve kétszintes szerelvényeket tervez gyártani.
A CRRC ZELC és az Acemil elképzelései szerint a jövőben négy termékcsaládot is lehetne Magyarországon gyártani.
KARBANTARTÁSI BÁZIS IS LENNE
„Egy karbantartási bázist is létrehozunk itt, hogy kiszolgáljuk az európai piacra gyártott meglévő és jövőbeli termékportfóliót. Nem csupán vasúti járműveket szeretnénk eladni ügyfeleinknek, hanem egy teljes körű szolgáltatási csomagot is kínálni szeretnénk karbantartó személyzettel. Tapasztalataink szerint az ügyfelek jelenlegi igényei olyan teljes körű szolgáltatási csomagok, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kevesebbet aggódjanak a karbantartás miatt – mondta Kovács Dávid az Acemil igazgatósági tagja, majd hozzátette, hogy:
„biztosak lehetünk abban, hogy számos okból hatalmas igény lesz új mozdonyokra. Jelenleg körülbelül 55 000 mozdony van Európában. Nyugat-Európában ezek átlagos életkora 20-23 év, Kelet-Európában 35 év, Magyarországon pedig 40-50 év. Európában zöld átmenet zajlik, és az uniós intézmények további előrelépést várnak a hálózatok villamosításában és az általános dekarbonizációban. A meglévő beszállítók egyszerűen nem lesznek képesek lépést tartani ezzel az igénnyel.”
MÁR 2025 ELSŐ NEGYEDÉVÉBEN GYÁRTANÁNAK
Az Acemil a CRRC egy másik leányvállalatával, a CRRC Shandong Co-val is megállapodást kötött tehervagonok közös gyártásáról és összeszereléséről Magyarországon, amelyhez külön gyárat építenének. A CRRC Shandonggal már van egy meglévő együttműködésünk – mondta Kovács, hozzátéve, hogy már a jövő év első negyedévében elkezdődhet a vagonok gyártása.