Smart Szeged

Megvan, hogy a tervek szerint mikortól járhatnak majd korszerű villamos motorvonatok Szeged és Szabadka között

Mint megírtuk, egy éve indult újra a személyforgalom a Szeged-Szabadka vasútvonalon, eddig közel 100 ezren vették igénybe a vonatokat. Ezzel kapcsolatban most a MÁV friss közleményében a jövőbeni fejlesztésekről is megszólalt, mint írták, a tervek szerint 2025 tavaszán helyezik üzembe a villamos felsővezetéki hálózatot Szeged és Szabadka között.

KORSZERŰBB VONATOK, CSÖKKENŐ MENETIDŐ

Azt is kiemelték, hogy ennek a fejlesztésnek az elkészülte után korszerű villamos motorvonatok járnak majd, a biztosítóberendezés üzembe állítása után – várhatóan jövő tavasszal -, az engedélyezett pályasebesség emelését követően pedig a jelenlegi – határrendészeti vizsgálatokkal együtt – 82-86 perces menetidő is csökkenhet Szeged és Szabadka között.

ELKEZDŐDÖTT A DELTAVÁGÁNY KIVITELEZÉSE

Arra is emlékeztettek, hogy a személyforgalom indulásával egyidőben az utasok előtt is megnyitották a felújított, illetve újonnan elkészült állomásokat is. A beruházás keretében összesen 1408 méternyi zajvédő falat építettek Szeged térségében, a szakaszon a felújított vasúti átkelőket fény- és félsorompóval látták el a biztonságos közlekedés érdekében.

A rekonstrukcióhoz kapcsolódva elkezdődött a Cegléd-Szeged és a Szeged-Röszke vonalat összekapcsoló deltavágány kivitelezése is.

Szeptemberben a beruházáshoz többek között vágánybontást, talajstabilizálást, ágyazatépítést végeztek és váltókat építettek be, szabályoztak. Ezt a biztosítóberendezések fejlesztése, átalakítások, tereprendezés követi.

A DELTAVÁGÁNNYAL FELGYORSULHAT A NEMZETKÖZI TEHERSZÁLLÍTÁS

A Szeged-Rendező állomás és az épülő deltavágány biztosítóberendezési rendszerének próbaüzeme jövő év tavasszal kezdődhet. Ennek sikeres lezárása után az elektronikus biztosítóberendezésre épülő digitális biztonsági és vonatbefolyásoló rendszerek utómunkái is elindulhatnak – írták. A deltavágánnyal várhatóan jövő ősztől kötik majd össze a Budapest–Cegléd–Szeged és a Szeged–Röszke vonalat, így Szeged-Rendező állomás érintése nélkül felgyorsulhat az észak-déli és kelet–déli irányú nemzetközi teherszállítás – áll a közleményben.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb