Mától lehet pályázni: Lázár János befektetőket vár többek között a szegedi nagyállomás felújításához is
Megjelentek az országos állomásmegújítási program mindhárom – országos, területi, helyi – szintjének pályázati kiírásai – közölte a MÁV pénteken. Mint kiderült, olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várják mostantól január 31-ig, akik az ingatlanok egy részének, korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását.
Az első kalapba azok az állomások tartoznak, ahol nemzetközi forgalom is van, a négy nagy budapesti pályaudvar (Déli, Keleti, Nyugati, Kelenföld) mellett, Debrecen, Győr és Szeged.
MÉG KÉT KATEGÓRIA VAN
A második kategóriába tartozik Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác. Ezek a csomópontok regionálisan fontosak. A program harmadik, helyi szintjén az országban található bármelyik kis- és közepes méretű állomásépület hasznosítására nyílik lehetősége annak a pályázóknak, akiknek vállalniuk kell a vasútközlekedés szempontjainak maradéktalan érvényesítését és az utaskomfort javítását.
ÁLLAMI TULAJDON, DE MÁS IS HASZNÁLHATJA
A közleményben felidézik, hogy az augusztus végén meghirdetett 5 pontos közlekedési akciótervnek része az utaskomfort javítását célzó programpont, amely – egyebek mellett – a MÁV-csoport vasút- és buszállomásainak megújítását foglalja magában. A program lényege, hogy a pályázaton sikeresen résztvevő ingatlanfejlesztők úgy kapnak lehetőséget az adott ingatlan – vasútforgalmi részétől elhatárolt részének – kereskedelmi célú hasznosítására, hogy a fejlesztésbe vont pályaudvarok, állomások és térségük kivétel nélkül, az együttműködés teljes időszaka alatt állami tulajdonban maradnak.
“SÁRBÓL VÁRAT”
Lázár János miniszter Facebook oldalán azonnal kommentálta a döntést: „vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul! Ilyen unortodox ötletekre van szükség ahhoz, hogy sárból várat építhessünk. (Anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán.) Az ötpontos akciótervem része az utaskomfort növelése, amibe beletartozik a pályaudvarok, vasút- és buszállomások, megállóhelyek megújítása. Magánpénz bevonásával a köz érdekében!”