Senkit sem kímélnek: majdnem minden magyar internetezőnél próbálkoztak már az online csalók
A legegyszerűbb vásárlásoktól kezdve a komplexebb ügyekig, egyre több mindent intézhetünk online. Egy nemrég készített felméréséből kiderül, hogy a magyar internetezők 90%-ánál próbálkoztak már online csalók, adathalászok, sőt még kétes telefonhívásokat is igen gyakran kapnak.
GYAKORIAK A HAMIS SMS-EK, ÉS A GYANÚS HÍVÁSOK
Az ESET biztonsági szoftvereket forgalmazó Sicontact Kft. elemzésből kiderül az is, hogy a megkérdezettek több mint felét e-mailben vagy SMS-ben próbálták becsapni adathalász linkekre való irányítással, 40 százalékuk pedig kapott már kétesnek tűnő telefonhívást állítólagos bank vagy cég nevében – írja az MTI.
A TÁRSKERESŐKÖN ÉS A PIACTEREKEN KEVESEBB A CSALÁS
A társkereső oldalakon és az online piactéren történő támadásokkal kevesebben találkoztak, de ennek oka az is lehet, hogy ezeket az alkalmazásokat, weboldalakat csak egy szűkebb felhasználói réteg veszi igénybe. Romantikus csalással legmagasabb arányban a 60-69 éves korosztályt próbálták behálózni.
TÁJÉKOZOTTAK VAGYUNK A CSALÁSOKAT ILLETŐEN
A kutatásából az is kiderült, hogy a magyarok jól tájékozottak a csalásokkal és visszaélésekkel kapcsolatban, mindössze a megkérdezettek 1 százaléka mondta azt, hogy semmilyen típusú online vagy telefonos visszaélésről nem hallott még. A válaszadók közel háromnegyede hallott már a csaló telefonhívásokról, az egyes korosztályok magas arányban ismerik az adathalász e-maileket, az sms-es átveréseket, és a válaszadók fele az online piacteres átverésekről is hallott már.
A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA NÖVELI A CSALÁSOK HIHETŐSÉGÉT
Kiemelik azonban, hogy a mesterséges intelligencia (MI) előretörésével egyre hitelesebb csaló szövegeket tudnak generálni, akár magyar nyelven is, a világ bármely pontjáról. Ezért tehát egyre több hitelesnek tűnő csalás érkezik SMS-ben is.
Az MI-nek azonban van pozitív oldala is. Korábban írtunk arról, hogy négy alkalomból álló, ingyenes, a mesterséges intelligenciáról szóló kurzussorozatot szervezett vállalkozók számára az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar Szoftverfejlesztés Tanszéke és a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara.
Alant pedig arról írtunk, hogy az egészségügyben is szeretnék bevezetni a mesterséges intelligenciával megtámogatott vizsgálatokat: