Aluljáró helyett egyelőre egérút? Felújítják a sínek melletti szervizutat Hattyas és Kecskés között
Jó nagy felfordulást okozott az, amikor Szeged-Rendező állomásnál kisiklott a Metrans 490 méter hosszú tehervonatának két kocsija. Azóta újraindult a forgalom, ám a kisiklás miatt a vonalon csigalassúsággal haladnak végig a vonatok, és sokkal nagyobb bosszúságot okoznak ezzel a kecskésieknek, szentmihályiaknak és a Klebelsberg-telepieknek. A megoldás a hőn áhított aluljáró lenne, ám nagyon úgy fest, hogy ez még várat magára, viszont jó hír, hogy elvileg felújítják a sínek melletti szervizutat Hattyas és Kecskés között, így lehet egy egérút a közlekedőknek.
Mint kiderült, a keresztirányú közlekedés azért szükséges, mert ha a Tompai kapu útnál lévő vasúti átjárót lezárják, akkor Hattyas összeköttetése megszűnik a várossal, ergo: egérútnak használhatnák a Hattyas és Kecskéstelep között a szervizutat. A hírek szerint a terv az, hogy a keresztutat zúzott kővel fedik le, egyelőre azonban még ez a szakasz nem túl járható, hacsak nem terepjáróval indulunk neki!
ALULJÁRÓT SZEGEDNEK
Hosszú évek óta téma egyébként már Szegeden, hogy építsenek aluljárót a Szabadkai úti vasúti átjáróhoz. Már petíció is indult emiatt, a helyszín valóban forgalmas és szinte nincs olyan nap, hogy ne dugulna be, amikor érkeznek a vonatok. Az említett átjárót három vasútvonal is keresztezi:
- a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba,
- a 136-os számú Szeged-Szabadka,
- és a 140-es számú Budapest-Szeged vasútvonalak.
A személyvonatok miatt a 135-ös vonalon Szeged és Békéscsaba között napi 16 vonatpár, a 136-os vonalon Szeged és Szabadka között napi 5 vonatpár, a 140-es vonalon Szeged és Budapest között 18 vonatpár, és Szeged és Kiskunfélegyháza között 4 vonatpár közlekedik. Ez összesen 43 vonatpár, azaz 86 sorompót jelent a Szabadkai úti vasúti átjárónál. Ezenfelül a tehervonatok miatt is számtalanszor kapnak sorompót az 5-ös számú helyi szakaszán (a Szabadkai úton) közlekedők.