Harc az elszálló élelmiszerárak ellen: 100 termékkörre bővülhet az online árfigyelő
Pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium bejelentette, hogy az infláció alacsony szinten tartása és a kiskereskedelmi verseny erősítése érdekében pénteken társadalmi egyeztetés indul az online árfigyelő rendszer 100 termékkategóriára történő bővítéséről.
TUDATOSABB VÁSÁRLÁSRA ÖSZTÖNÖZNEK
Az online árfigyelő többek között olyan termékekkel bővülhet, mint a halak, kávé, tea, rizs, marhahús, zsemle, kakaópor, valamint további tejtermékek. Az árfigyelő továbbra is azt a célt fogja szolgálni, hogy a legnépszerűbb élelmiszerek eladási árának közzétételével átláthatóvá tegye a legnagyobb hazai üzletláncok árait, ezzel segítve a fogyasztókat a tudatosabb vásárlási döntések meghozatalában – írja az MTI.
AZ ÁRFIGYELŐ BEVEZETÉSE VERSENYT EREDMÉNYEZETT
Az online árfigyelő rendszert még 2023. július 1-jén indították el, és a bevezetése jelentős versenyt eredményezett a kiskereskedelmi szektorban, ami hozzájárult az élelmiszerárak csökkenéséhez. Az árfigyelő indulását követő első három hónapban a kezdeti 62 termékkategória közül 56 esetében csökkentek az árak, átlagosan 6,7 százalékkal.
BŐVÍTENÉK A TERMÉKEK LISTÁJÁT
Az újonnan bevonni tervezett termékek között szerepelnek többek között halak, például pontyszelet és harcsafilé, kávé, tea, rizs, marhahús, szalonna, zsemle, kakaópor, gluténmentes liszt, valamint további tejtermékek, például főző- és habtejszín, gyümölcsjoghurt.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, januárban 5,5 százalékos volt az infláció az egy évvel korábbihoz képest, ez derült ki a KSH legfrissebb adataiból. Az élelmiszerek ára 6 százalékkal növekedett, a szolgáltatások 8,5 százalékkal lettek drágábbak.



